2009 FX Nytro XTX

kråkan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Om man läser på Yamaha sledtalk (yamaha canada) så var det tänkt att X-TXen inte skulle komma förän 2010 ohc inte i denna skepnad... Men en d***** massa USA forum blev skitsura å frågade efter 136" nytron?? Så då byggde dom en mitt emellan vad dom tänkt från början... 144" matta men fortfarende smidig som en 136" med uppvinkling typ. Han som skriver bloggen tyckte att dom inte skulle ha tagit fram denna utan jobbat på den hybrid som det var tänkt med en lite annan matta osv... Dock så blev X-TX en grym skoter så han var inte så besviken trots allt... HEHE
 

killen75

Medlem
14 apr 2008
12
0
1
Luleå
På pappret tycker jag tyvärr den ser lite väl ledanpassad ut för att kunna konkurrera i crossoversegmentet. Den spec som presenterats idag tror jag passar bäst om man åker typ 85% led och 15% ospårat. Mina önskemål till yamaha sverige:
-44 eller åtminstone 38 mm kammar
-Bredare skidor med mer bett
-fönsterdrift/noslip (har ej hittat om den har det eller ej)
-styrstången fixad
-40 liters tank

Bra i alla fall att man verkar åtgärdat tunneln och smalnat av fotstegen.

Jag har då fastnat för XTX, alla dom saker ni radar upp som önskemål finns ju att köpa till så de e ju ett litet problem ;)

...ett större bekymmer är ju att jag sett en MTX bli skamligt frånåkt av en Renegade 800 -06 :( ...måst nog ha turbo :D
 
Last edited:

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
att nytron blir ifrånåkt av en 800 är inte så konstigt för yamaha säger att den är jämförbar med en 600 samma sak gäller ju phazern som ska jämföras med 550 inte 600 om du ska jämföra en 4-t motor med en 800 så blir det väl apex motorn? eller? rätta mig om jag har fel