2009 FX Nytro XTX

mrplasma

Välkänd medlem
6 okt 2007
197
23
18
Byn i Norrbotten
Japp!

Ser fin ut, men inte så jätte stor nyhet! Insprutning, ny boggi, ny framvagn mm. (Kanske man köper en XTX nästa år?)
Kommer förmodligen mera nyheter och vete tusan om inte RX1:an kommer få vara kvar 1 år till!? :cool:
 

J.Nilsson

Välkänd medlem
9 mar 2007
144
0
6
boden
XTX är juh en hybrid, dvs den är juh längre än vanliga FX nytron.

inte så konstigt att den väger nåt kilo mer då.
 

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
skulle adlrig berättat om xtx:n för pappa.....nu ska pappa köpa en sån, NÄSTA ÅR

"BAJS!"

annars hade vi köpt nytro rtx ER nu och kört den hela helgen i stugan!!!
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Kan nån förklara varför inte alla maskiner med lång matta har uppvinklad boggie bak ? Verkar ju inte finnas nån direkt nackdel och det är ju inte någon ny ide.
 

mrplasma

Välkänd medlem
6 okt 2007
197
23
18
Byn i Norrbotten
Kan nån förklara varför inte alla maskiner med lång matta har uppvinklad boggie bak ? Verkar ju inte finnas nån direkt nackdel och det är ju inte någon ny ide.
Enbart för att den ska vara lättare att hantera på led! (Upplevs som en kort maskin)

Mitt tidigare inlägg om insprutning....jaja, de har ju insprutning även i år!:ciao:
 
4

426H

På pappret tycker jag tyvärr den ser lite väl ledanpassad ut för att kunna konkurrera i crossoversegmentet. Den spec som presenterats idag tror jag passar bäst om man åker typ 85% led och 15% ospårat. Mina önskemål till yamaha sverige:
-44 eller åtminstone 38 mm kammar
-Bredare skidor med mer bett
-fönsterdrift/noslip (har ej hittat om den har det eller ej)
-styrstången fixad
-40 liters tank

Bra i alla fall att man verkar åtgärdat tunneln och smalnat av fotstegen.
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Enbart för att den ska vara lättare att hantera på led! (Upplevs som en kort maskin)
Jo det förstår jag , men det kostar ju inget att göra i princip alla långbandare så. så varför inte på renegade , x trim , summit etc.
 

HEDBERG

Aktiv medlem
8 nov 2005
76
0
6
DALARNA
Helvete!! Jag som sett fram emot att titta på alla -09 yamisar nu i helgen. Så visar dom bara en...
 

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
På pappret tycker jag tyvärr den ser lite väl ledanpassad ut för att kunna konkurrera i crossoversegmentet. Den spec som presenterats idag tror jag passar bäst om man åker typ 85% led och 15% ospårat. Mina önskemål till yamaha sverige:
-44 eller åtminstone 38 mm kammar
-Bredare skidor med mer bett
-fönsterdrift/noslip (har ej hittat om den har det eller ej)
-styrstången fixad
-40 liters tank

Bra i alla fall att man verkar åtgärdat tunneln och smalnat av fotstegen.
Instämmer helt och hållet kommer den med dessa options så är min skoter för säsongen 08/09 bokad!
 

CCB

Ny medlem
10 feb 2008
2
0
1
Vilhelmina
Ja, jag har gått hela veckan och väntat på att se om de kommer med några uppgraderingar på Apex-sidan men till min besvikelse så får man endast se en Nytro. Den var i och för sig inte helt fel men jag tycker att dom borde sälja den med en 38mm's matta, men de rättar väl sig efter amerikanska marknaden och dom är ju frälsta i lågkams-mattor.
 

rallymarkus

Välkänd medlem
4 dec 2004
162
0
6
jokkmokk/stockholm
På pappret tycker jag tyvärr den ser lite väl ledanpassad ut för att kunna konkurrera i crossoversegmentet. Den spec som presenterats idag tror jag passar bäst om man åker typ 85% led och 15% ospårat. Mina önskemål till yamaha sverige:
-44 eller åtminstone 38 mm kammar
-Bredare skidor med mer bett
-fönsterdrift/noslip (har ej hittat om den har det eller ej)
-styrstången fixad
-40 liters tank

Bra i alla fall att man verkar åtgärdat tunneln och smalnat av fotstegen.
vad menar du med styrstången fixad?
 
Last edited:

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Jag tycker att dem borde sälja den med en 38mm's matta,
men de rättar väl sig efter amerikanska marknaden och dom är ju frälsta i lågkams-mattor.
Det finns en helt naturlig orsak till att man i nordamerika föredrar att utrusta maskinerna med förhållandevis låga kammhöjder...
...Orsaken stavas DUBB !

Över 90% av alla konsumenter i nordamerika dubbar sina mattor.




.