2009 ARTIC CAT CROSSFIRE 800

Eren.k

Medlem
6 feb 2019
23
1
3
48
Nu
GODMORRON GOTT FOLK,IGÅR NÄR JAG ÅKTE MED GRABBEN MIN SÅ HELT PLÖTSLIGT DOG SKOTERN,HAR KOLLAT ALLA KONTAKTER,TÄNDSTIFFT,SOPPA,OLJA,REM..
JÄTTE TACKSAM FÖR HJÄLP TACK PÅ FÖRHAND, EREN
 
Reactions: JörgenL

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.637
799
113
Kramfors
Rättare sagt:
Körde här om helgen ca 2 mil.
Sen vid ett stopp höjdes tomgången, ocg vid gas vill den dö.
Dog tillslut.
Efterslagit på tanken ( pumpen i tanken) så starta den och gick dom ca 2 milen hem.
Sen samma igen ca 2 km hemifrån.
Tog ca 30 omstarter med dunka på tanken för att ta mig hem.
Beställde nu pump å bytte. Körde bara lite hemma då och gick perfekt.
Igår skulle vi ut.
Starta och gick perfekt 5-6 km, sen amaa symtom igen!!
Drog dånskiten hem på skamkärra.
Såå...vart tror vi nästa steg kan vara?
Blinkar inga fekoder.

Sorry att haka på din tråd!
Aäg till om inte ok!
De kan va glapp kontakter eller skavda kablar till pumpen också. Man blir förvånad över hur mycket ärga de är i många kontakter redan på en 15 Polaris som gått 116 timmar. Om skotern åkt mycket släp på saltvägar utan skydd blir de mycket ärga i alla kontakter. Men kolla gnistan när den lägger av för säkerhets skull.
 
Last edited:

JörgenL

Medlem
8 feb 2021
7
0
1
50
Umeå
Undra om de är relä till bränslepumpen? Kolla sprängskiss för då kan de va reläet som glappar både i ditt fall och ts fall. De kan såklart va glapp eller skavda kablar till pumpen också. Man blir förvånad över hur mycket ärga de är i många kontakter redan på en 15 Polaris som gått 116 timmar. Om skotern åkt mycket släp på saltvägar utan skydd blir de mycket ärga i alla kontakter. Men kolla gnistan när den lägger av för säkerhets skull.
Tack för svar!!
Hört någon säga relä.
Men vart tusan sitter det relät???
Haha tycker jag borde hittat det men...???
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.637
799
113
Kramfors
Tack för svar!!
Hört någon säga relä.
Men vart tusan sitter det relät???
Haha tycker jag borde hittat det men...???
Jag kollade sprängskiss men de finns inget så jag har ändrat i texten ovan. De va synd faktisk för de kan dumma sig.
 

JörgenL

Medlem
8 feb 2021
7
0
1
50
Umeå
Jag kollade sprängskiss men de finns inget så jag har ändrat i texten ovan. De va synd faktisk för de kan dumma sig.
Okej lugnt.
Ja hade inga vertyg med i skogen tyvärr, så kunde inte ta upp nått stift.
Borde den gå upp i tomgång och kompensera då för något... som lite bränsle typ??
 

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
Kabelhärvan går väl bakom plåten vid styrstången på dom dära och där brukar det bli tok då dom brukar kunna ligga å gnugga imot styrstången.
 
Reactions: JörgenL

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.637
799
113
Kramfors
Okej lugnt.
Ja hade inga vertyg med i skogen tyvärr, så kunde inte ta upp nått stift.
Borde den gå upp i tomgång och kompensera då för något... som lite bränsle typ??
Ja de brukar rusa om den inte får soppa typ tappar bränsletrycket. De kan även va fel på bränslefiltren som ligger på botten i tanken,. De kan va att ett av sugfiltren har lossnat så de ligger för högt i tanken. Då kan de gå bra med full tank och börja dumma sig redan vid halv tank. Lys ner i tanken så du ser att alla sugfilter verkligen ligger på botten.
 
Reactions: JörgenL

Eren.k

Medlem
6 feb 2019
23
1
3
48
Nu
GODMORRON GOTT FOLK,IGÅR NÄR JAG ÅKTE MED GRABBEN MIN SÅ HELT PLÖTSLIGT DOG SKOTERN,HAR KOLLAT ALLA KONTAKTER,TÄNDSTIFFT,SOPPA,OLJA,REM..
JÄTTE TACKSAM FÖR HJÄLP TACK PÅ FÖRHAND, EREN
TJA BA GOTT FOLK, PROBLEMET MED MIN CROSSFIRE ÄR TYDLIGEN STATORN SÄGER DOM EFTERSOMM DET INTE FINNS GNISSTA PÅ NÅN AV HATTARNA.SÅ NU HAR JAG TAGIT LÖS DEN O FÖR SÄKERHETS-SKULL VILL JAG MÄTA DEN O KOLLA SÅ ATT DEN VÄRKLIGEN ÄR DÖD MEN HITTAR INGA VÄRDEN NÅNSTANS,SNÄLLA KAN NÅN HJÄLPA MIG MED MÄTVÄRDEN TILL STATOR , JÄTTE TACKSAM FÖR HJÄLP
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.637
799
113
Kramfors
TJA BA GOTT FOLK, PROBLEMET MED MIN CROSSFIRE ÄR TYDLIGEN STATORN SÄGER DOM EFTERSOMM DET INTE FINNS GNISSTA PÅ NÅN AV HATTARNA.SÅ NU HAR JAG TAGIT LÖS DEN O FÖR SÄKERHETS-SKULL VILL JAG MÄTA DEN O KOLLA SÅ ATT DEN VÄRKLIGEN ÄR DÖD MEN HITTAR INGA VÄRDEN NÅNSTANS,SNÄLLA KAN NÅN HJÄLPA MIG MED MÄTVÄRDEN TILL STATOR , JÄTTE TACKSAM FÖR HJÄLP
Rm Stators har alltid data på statorn så kolla denna länk.
Har du provat hålla halv eller full gas när du startar eller kollar gnistan? Jag fundera på om de bara är fel på gashängsbrytaren? För säkerhets skull tjuvkoppla bort den först.