De kan va glapp kontakter eller skavda kablar till pumpen också. Man blir förvånad över hur mycket ärga de är i många kontakter redan på en 15 Polaris som gått 116 timmar. Om skotern åkt mycket släp på saltvägar utan skydd blir de mycket ärga i alla kontakter. Men kolla gnistan när den lägger av för säkerhets skull.Rättare sagt:
Körde här om helgen ca 2 mil.
Sen vid ett stopp höjdes tomgången, ocg vid gas vill den dö.
Dog tillslut.
Efterslagit på tanken ( pumpen i tanken) så starta den och gick dom ca 2 milen hem.
Sen samma igen ca 2 km hemifrån.
Tog ca 30 omstarter med dunka på tanken för att ta mig hem.
Beställde nu pump å bytte. Körde bara lite hemma då och gick perfekt.
Igår skulle vi ut.
Starta och gick perfekt 5-6 km, sen amaa symtom igen!!
Drog dånskiten hem på skamkärra.
Såå...vart tror vi nästa steg kan vara?
Blinkar inga fekoder.
Sorry att haka på din tråd!
Aäg till om inte ok!
Tack för svar!!Undra om de är relä till bränslepumpen? Kolla sprängskiss för då kan de va reläet som glappar både i ditt fall och ts fall. De kan såklart va glapp eller skavda kablar till pumpen också. Man blir förvånad över hur mycket ärga de är i många kontakter redan på en 15 Polaris som gått 116 timmar. Om skotern åkt mycket släp på saltvägar utan skydd blir de mycket ärga i alla kontakter. Men kolla gnistan när den lägger av för säkerhets skull.
Jag kollade sprängskiss men de finns inget så jag har ändrat i texten ovan. De va synd faktisk för de kan dumma sig.Tack för svar!!
Hört någon säga relä.
Men vart tusan sitter det relät???
Haha tycker jag borde hittat det men...???
Okej lugnt.Jag kollade sprängskiss men de finns inget så jag har ändrat i texten ovan. De va synd faktisk för de kan dumma sig.
Tack för tips!Kabelhärvan går väl bakom plåten vid styrstången på dom dära och där brukar det bli tok då dom brukar kunna ligga å gnugga imot styrstången.
Ja de brukar rusa om den inte får soppa typ tappar bränsletrycket. De kan även va fel på bränslefiltren som ligger på botten i tanken,. De kan va att ett av sugfiltren har lossnat så de ligger för högt i tanken. Då kan de gå bra med full tank och börja dumma sig redan vid halv tank. Lys ner i tanken så du ser att alla sugfilter verkligen ligger på botten.Okej lugnt.
Ja hade inga vertyg med i skogen tyvärr, så kunde inte ta upp nått stift.
Borde den gå upp i tomgång och kompensera då för något... som lite bränsle typ??
TJA BA GOTT FOLK, PROBLEMET MED MIN CROSSFIRE ÄR TYDLIGEN STATORN SÄGER DOM EFTERSOMM DET INTE FINNS GNISSTA PÅ NÅN AV HATTARNA.SÅ NU HAR JAG TAGIT LÖS DEN O FÖR SÄKERHETS-SKULL VILL JAG MÄTA DEN O KOLLA SÅ ATT DEN VÄRKLIGEN ÄR DÖD MEN HITTAR INGA VÄRDEN NÅNSTANS,SNÄLLA KAN NÅN HJÄLPA MIG MED MÄTVÄRDEN TILL STATOR , JÄTTE TACKSAM FÖR HJÄLPGODMORRON GOTT FOLK,IGÅR NÄR JAG ÅKTE MED GRABBEN MIN SÅ HELT PLÖTSLIGT DOG SKOTERN,HAR KOLLAT ALLA KONTAKTER,TÄNDSTIFFT,SOPPA,OLJA,REM..
JÄTTE TACKSAM FÖR HJÄLP TACK PÅ FÖRHAND, EREN
Rm Stators har alltid data på statorn så kolla denna länk.TJA BA GOTT FOLK, PROBLEMET MED MIN CROSSFIRE ÄR TYDLIGEN STATORN SÄGER DOM EFTERSOMM DET INTE FINNS GNISSTA PÅ NÅN AV HATTARNA.SÅ NU HAR JAG TAGIT LÖS DEN O FÖR SÄKERHETS-SKULL VILL JAG MÄTA DEN O KOLLA SÅ ATT DEN VÄRKLIGEN ÄR DÖD MEN HITTAR INGA VÄRDEN NÅNSTANS,SNÄLLA KAN NÅN HJÄLPA MIG MED MÄTVÄRDEN TILL STATOR , JÄTTE TACKSAM FÖR HJÄLP