2006 Rave eller Rev?

Otto.

Medlem
20 sept 2005
6
0
1
Ska beställa en ny skoter imorgon men valet står imellan MXZ 500 SS eller Rave 600 2006, motorerna är identiska, vikten skiljer på 2-3 kilo, priset jag fåt är exakt detsamma men i övrigt så är det 2 trots allt ganska olika maskiner!

Har tidigare haft en 2004:as 500 SS och var supernöjd, men därav kommer också oron över att jag kanske blir missnöjd om jag väljer en Lynx denna gången!

Men samtidigt skulle det vara skoj att prova nått nytt och det har ju skett en del positiva förändringar på Lynx till denna vinter!

Så vad tror ni?

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Lynx

Utan minsta tvekan skulle jag ta LYNX'en !!

Detta pga ett bättre chassie men framför allt mycket bättre fjädring !!

----

Dock så är väl Ski-Doo'n lite mera "Bling-Bling" framför korvkiosken .........

----

Köp LYNX'en !

E

Ej medlem/Inloggad

Skulle helt klart ta rev, mycket bättre chassie på den lynx är för stabila (min smak)..

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
38
Umeå
Stöd den lilla finska tillverkaren och få dig en udda skoter med fjolårets 440-chassi. Revarna är ju BRA, men väldigt vanliga.. Lynxen är dessutom mera racekitad än Reven; fotstegsfärstärkningar, redigare styre osv..

Och har du en gång ägt SS kan det väl vara läge att testa nytt?
Sen är ju R-evon till i år för***** snygg!! : )

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Rätta virket.....

PolePosition skrev:
Stöd den lilla finska tillverkaren och få dig en udda skoter med fjolårets 440-chassi.
Revarna är ju BRA, men väldigt vanliga..
Lynxen är dessutom mera racekitad än Reven; fotstegsfärstärkningar, redigare styre osv..

Sen är ju R-evon till i år för***** snygg!! : )

Faaeen Jeppe !!

Du har ju i alla fall lite av det rätta blodet kvar i dig ! :D :D :D :D

.....Jag väntar nu bara på att du skall hitta tillbaka ! :eek:

Otto.

Medlem
20 sept 2005
6
0
1
Var och torrkörde båda modellerna idag igen och försökte verkligen anstränga mig för att hitta för och nackdelar, fastnade till slut för att det gick perfekt att stå på lynxen utan att känna chassie och dyna emot vaderna...samt att jag verkligen älskar Lynxens boggie sedan tidigare!

Så nu är en Rave 600 på väg och jag bör få den under nästa vecka, sen ska det monteras ett lite högre styre i orginalhöjaren samt en 440 racing ruta...sen när ekonomin tillåter så ska det beställas nya sidokåpor samt huv som sedan kommer att customlackas!

Funderar starkt på att dubba upp den också, gillar tanken på bättre fäste samt kortare bromssträcka!

E

Ej medlem/Inloggad

Varför köpa en dålig Ski-Doo kopia? När man kan köpa skotrar av världens älsta och största skotertillverkare.
Varför ska vi gynna Lynx?
Dom gynnade ju inte Ockelbo direkt,dom köpte upp Ockelbo och la ner det.
Men igenligen kanske man ska hoppas att Lynx blir en kraftig konkurent till Ski-Doo...Då kan ju Ski-Doo köpa upp Lynx och lägga ner det.

Skulle inte Lynx ha BRP i ryggen skulle den lilla Pulkafabriken i Rovaniemi ligga i graven för länge sedan.

Behöver jag ens säga vilken maskin jag skulle köpa?

Otto.

Medlem
20 sept 2005
6
0
1
Hmm, Lynx styrs ju redan utav Ski-doo eftersom BRP "äger" båda märkena!

Ser man till skotercrossen så har Lynx alltid varit ett hot emot ski-doo inom norden iaf, sen om Lynx köpte Ockelbo och la ner det är knappast något att grina över idag..fantastiskt att ockelbo levde så länge dom gjorde!

Sen vet jag inte om man kan kalla lynx en dålig kopia av Ski-doo, tror ej Lynx strävar efter att kopiera Ski-doo utan snarare tvärtom..sen att dom använder en del teknik, varför uppfinna hjulet 2 gånger?

S_ummit700

Välkänd medlem
1 jan 2000
102
0
6
Jag skulle helt klart välja Lynxen, jag har ALLTID kört coh ägt skidoo tidigare, har nu bytt till en Lynx och funderar varför jag inte gjort det tidigare.
Inte bara för att Lynxen har mycket fördelar utan också för att slippa vara som dom flesta andra.

Klokt val av dig säger då jag. Lycka till