2-taktsolja F8 2009

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.627
797
113
Kramfors
Idag var -15c, A9 var något tunnare, tror jag skulle våga använda den när det är varmare än -5c.
Kanske svårt att se, men en lite filmsnutt från idag:

Oj vad seg den va! Den skulle jag inte köra om pumpen inte går ställa på mer. Och motorn kan bli mer tungdragen med a9 oljan.
 

Broby

Aktiv medlem
10 jan 2021
60
8
8
52
Idag var -15c, A9 var något tunnare, tror jag skulle våga använda den när det är varmare än -5c.
Kanske svårt att se, men en lite filmsnutt från idag:

Oj vad seg den va! Den skulle jag inte köra om pumpen inte går ställa på mer. Och motorn kan bli mer tungdragen med a9 oljan.
Har ju inte så kallt här nere men märkte inte någon skillnad i -12 grader mot runt nollan när jag drog igång den. Verkar inte bli någon kyla heller så kastade in en liter i frysen som håller -18. Får ligga ett dygn för att bli genomkall. Känns den för seg så får den gå som blandningsolja i stället.
 

Tompa72

Välkänd medlem
20 nov 2018
422
79
28
norrland
Är det nån som kollat vilken temp oljan håller efter tex 1 timmes körning gissar att det blir rätt varmt under huven och olje burken brukar ju sitta högt upp.
 

Broby

Aktiv medlem
10 jan 2021
60
8
8
52
Är det nån som kollat vilken temp oljan håller efter tex 1 timmes körning gissar att det blir rätt varmt under huven och olje burken brukar ju sitta högt upp.
Du har en poäng där. Tar nog inte så lång tid innan oljan värms upp. Sitter inte så långt ifrån avgassystemet heller som värmer rejält men samtidigt vill man ju inte köra igång med för lite smörjning när den är kall.
 

Broby

Aktiv medlem
10 jan 2021
60
8
8
52
Var -19,1 i frysen när jag tog ut oljan och törs fortsätta med den. Kan ju vara så att det skiljer mellan tillverknings batcherna och är det så känns det ju inte så stabilt.
Vet ej hur man petar in en video här men länk till den:
Video -19,1C A9
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.627
797
113
Kramfors
Polaris oljetank på de pro rmk jag har sitter så långt frå
Var -19,1 i frysen när jag tog ut oljan och törs fortsätta med den. Kan ju vara så att det skiljer mellan tillverknings batcherna och är det så känns det ju inte så stabilt.
Vet ej hur man petar in en video här men länk till den:
Video -19,1C A9
De där såg ju bra ut inte alls så seg som andra videon.