2-takolja

  • Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

Undrar vad man ska ha för 2-takolja? kör själv på Agrol Duo men tycker att den ryker och luktar mycket någon som har ett förslag? kan man byta till en annan olja om man bara har kört på samma?
 

mikaelvoss

Välkänd medlem
1 jan 2000
342
0
16
Örnsköldsvik
Spectro

Bytte till Spectro sno förra vintern och är riktigt nöjd. För mig så har det blivit mycket mindre rök. Om den luktar mindre kan jag inte svara på eftersom jag knappt känner avgaslukten med annan olja heller. Men det är iallafall en olja som jag kan rekomendera. Inte särskilt dyr heller, här köper jag den för antingen 58:- för en U.S Quart flaska (946ml) alt på lösvikt för 40kr/L
Det ska inte vara några problem att byta från en olja till en annan.

http://www.goldenspectro.com/products.htm
 
E

Ej medlem/Inloggad

Aspen

Jag har bytt till Aspens 2 takts helsyntetsmiljöolja och är hur nöjd som helst,ingen lukt o rök.
 

DIRAVI

Välkänd medlem
21 sept 2004
467
0
16
Jag kör på OK skoterolja, men funderar på andra alternativ, nån som vet hur bombardiers olja som finns i 20 liters hink på lantmanna är, i lukt och rök hänseende.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Jag kör me biltemas 2-taktsolja i min ex 440
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Ej medlem/Inloggad skrev:
Undrar vad man ska ha för 2-takolja? kör själv på Agrol Duo men tycker att den ryker och luktar mycket någon som har ett förslag? kan man byta till en annan olja om man bara har kört på samma?
Köp Texacos 2 stroke sx olja på närmsta Preem mack. Deras olja vann "stora oljetestet" förra året och funkar jäkligt bra. Ryker ingenting. Kör på den efter att tidigare kört på Ipone (jordgubbsskiten), Statoil och OK/Q8:as för att slippa olje/röklukten. Ingen av dessa kan mäta sig med Texacos. Ligger dessutom ganska vettigt till prismässigt vilket inte gör det hela sämre. :)
 

snoken

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
Jag kör på Texaco Motex 2T SX, helsyntet den funkar då bra för mig. Ett stort plus är att den kommigt bland de bästa på oljetesterna de senaste åren, precis som Robster skriver.