1998 Skidoo mxz 500

KexK

Aktiv medlem
Tänkte bara kolla om 500 motorerna räcker till eller om dom är alldeles för slöa?:blink1: Jag har en Yamaha sxr 600 på g men det är inte säkert att jag kan köpa den så jag undrar om en skidoo mxz 500 är något att ha om jag inte får tag på yamahan ? Min åkstil är väl 70% på led och 30% i terräng men vill ändå ha en kortbandare i prisklassen högst 20000kr pga av att man inte är stenrik när man går i gymnasiet :bigsmile:
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
mxz är en fin skoter i chassie och fjädring, men jag tycker att 500 är för lite, minst 600 ska de va. visst du kanske tycker att 500 går hårt i början, men sen så blir den garanterat för slö. skulle ha tagit en mxz 583 iställe för sxr för den är bättre efter led och även bättre ospårat, men sen är den tröttare än sxr:en
 

KexK

Aktiv medlem
mxz är en fin skoter i chassie och fjädring, men jag tycker att 500 är för lite, minst 600 ska de va. visst du kanske tycker att 500 går hårt i början, men sen så blir den garanterat för slö. skulle ha tagit en mxz 583 iställe för sxr för den är bättre efter led och även bättre ospårat, men sen är den tröttare än sxr:en
Okej, tack! Det är så här att det finns en mxz 500 och en sxr 600 till salu nära mig och jag tänkte köpa skoter nu innan snön kommer och allt stiger i pris. Så jag undrar om det är värt att köpa någon av dom eller om jag ska vänta och hoppas på att det kommer något annat i rätt prisklass? :) Ps: båda går under 20000