1994 Lynx light 377

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Jag hämtade upp en skuren light 377 i förrgår, och tänkte sno ner en rotax 503 i den ur en ski doo everest. Någon som har provat detta ? Tändsystem och primärvariator samt pipa får jag antagligen ta från everesten.. Men går den dit på höjden månne utan att ta i huven ? Och så söker jag även efter bilder hur man kortar ner 320 boggien så man får dit en 307 matta, har nämligen en sliten 307x38x44 som skall nötas upp. Har inte testat dra runt träkloss på den befintliga mattan ännu för att se vad som ryms dit. Men den dagen kommer :eyebrows:
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
jadu, det är inte nå skillnader mellan 377 och 503 har jag för mig. är ju samma motor fast mer cc i 503 och 46 eller 56 hk, beror på hur ny 503 är.
är nog garanterat samma elsystem i dom så är nog bara hinka ner den
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
jadu, det är inte nå skillnader mellan 377 och 503 har jag för mig. är ju samma motor fast mer cc i 503 och 46 eller 56 hk, beror på hur ny 503 är.
är nog garanterat samma elsystem i dom så är nog bara hinka ner den
Helt samma är det ju ändå inte.. men man kan väl säga att en 377 är som en liten 503a, de flesta delarna ser samma ut fast grejjerna på 377erna är mindre..

503an är ganska mkt högre än 377an så kolla upp att inte den tar i huven
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Var å mätte en 503a idag, ca 36cm hög. Det var denna motor jag tänkte köpa, men skicket var inte riktigt bra så att säga. Så det blir att söka vidare, skulle även klara mig med 2 st 377 cylindrar för att få den å gå.. Dom jag har är max borrade "63"mm och ganska repiga + att det var som en utbuktning i cylinderfodret brevid utblåset, har aldrig sett något liknande förut.