150mila service + extras

e34matte

Välkänd medlem
21 jan 2009
186
0
16
Luleå
Ska snart in med m800 -12 på 150mila service. Vad görs på denna? Uppdateringarna görs i samma veva, men jag funderar om det är något extra jag skulle be verkstan göra?? Vet att 13 modellerna har nå andra hål till boggien, är det nåt mer de kan göra så att 12an blir mer som 13s?
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Dom byter kedjehusolja, tändstift och fettar in alla leder. Sedan en allmän övergång av maskinen (alltså inte särskilt mycke)

Ang skillnaden mot 13 så flytta ner främre boggieinfästningen, 38" framvagn, borra om styrstagens infästning i spindeln för mer styrutslag. Vill du gå ännu längre så monterar du 2,6 PC mattan och så har du en 13.
 

e34matte

Välkänd medlem
21 jan 2009
186
0
16
Luleå
Ok, vad var det som görs på uppdateringarna?
Hitta detta i en annan tråd:
Ny kylarslang
Nytt huvgaller
Extra låsning till sidokåpan samt extrastöd till sidokåpan nertill
En ny mutter i boggie samt att 3st lås brickor monteras i boggien
Ny programvara
Sen finns även ett chims till sekundäraxeln (osäker på om dessa monteras på alla eller bara på de maskiner där axeln rör sig i sidled)
I sekundären byter man bussning i rörliga skivan, bussning i helixen och nya rullar..

nåt mer som tillkommit?? Visst plockas fläkten från primären bort?
Jag har redan rasmussens styrgrunka, så de blir att fixa boggieinfästning isf. Smalare framvagn och ny matta behöver jag inte byta då jag är nöjd med dem som är på.
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Uppdateringen av ecuboxen brukar många be om att inte få då den upplevs som sämre än 12ans..
 

e34matte

Välkänd medlem
21 jan 2009
186
0
16
Luleå
Vad är det tänkt att ecu-mappningen ska fixa? Boggningar? Bättre bränsleförbrukning? Jag tycker min går hur bra som helst så undra om jag skulle strunta i den då..