13s Arctic-Cat Xf uppkittning!

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Ja då jag redan åker en tvåtakts turbo maskin så tänkte jag att jag skulle ha en vanlig sugmotor också. Och i och med att jag har en rmk så föll valet på en mellan lång maskin.


Men ja är ju en av dom som vill ha en maskin som är egen så ideerna flödade rätt bra innan jag ens fått hem maskinen.

Bestämde mig redan i somras att jag skulle testa att designa ett eget dekalkitt, och hade läst i snowrider/snowmobile att dom hade designat själv på en sida http://customs.curveindustries.com/graphic_kits/Home

Så de var bara att testa sig fram.

De jag tänke göra på maskinen än så länge är:

-Smal framvagn
-Dekalkitt
-Bikeman performance helsystem inkl. variatorkitt
-Skidbyte
-Rk tek beltadjuster
-Tona lyserna
-Täta buksida
-Handtagsskydd
-Byta ruta
-Byta ut huvar och kåpor
M.m. lär säkert komma upp mer saker innan vintern :)


Dom ser ju som så tråkiga ut när dom är "tomma"

Kommer mera :)
 

Attachments

Last edited:

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Hur gör ni för att få bilderna att funka från photobucket? får bara den där bilden som ni ser ovan. ?

(fixat)
 
Last edited:

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Va kul att få hem dekalkittet =) Jag passade på att byta ut originalhuvarna mot en vit och en orange för att få till fler färger.


Satte även dit en svart sidokåpa.


Blev rätt grymt. Passade på att måla mätar konsollen svart när jag lix var i farten.


Bakifrån bild bara.


fram/underifrån
 
Last edited:

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Snyggt!! GRYMT sa grisen!! Det känns som att du siktar mot lössnö med bägge maskinerna, risken är ju att en kommer stå mycket? Fan vad avis jag är. Hmpf vill också ha två nya maskiner :nuts:
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Jo går inte åka breframvagn :) haha men rmk sätter jag 36" på nu inför vintern så xfn kommer ju vara bredare i a fall haha =)

zleric ja jobbar på en skoterfirma här i stan.
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
För att då åka smalare framvagn med samma dämpare så behövs montera in dessa distanser.


Påbörjat demontering


Tadaaa :)


Synlig skillnad i bred från 42"-38"


Åker svart vitt tema på rmkn så tänkte köra liknande på arcticen också.




Passar på att montera plastnit som på 14 istället för vanlig popnit.


Vita slp satt som en smäck =)


Färdiga resultatet med smalare framvagn, monterat vit frontbåge också.


K-len din vita a-arm gjorde att jag fortsatte på det temat som du ser =) Blev riktigt bra, bättre än om hela framvagnen varit svart.
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Snyggt!! GRYMT sa grisen!! Det känns som att du siktar mot lössnö med bägge maskinerna, risken är ju att en kommer stå mycket? Fan vad avis jag är. Hmpf vill också ha två nya maskiner :nuts:
Rmkn är ju rätt extrem med turbo, inte direkt en maskin anpassad för annat än fjällen, så xfn blir bra att åka med här hemma och som reservmaskin till turbon.
Sedan kan jag montera drag på arcticen och ta med mig grabben/grabbarna på äventyr. Turbon både lever om för mkt och går inte åka sakta med haha. Så kan vara bra att ha en till.
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Solfilmade lyktan med vanlig film för bilars lyktor. Körde med lyktskydd förut på m8an men tycker de aldrig sitter som de ska.



Monterade stickerbomb på fotstegslisterna och baklysets fäste.



Fick även tunnelkittet från swetown i fredags :) Va ett rent h-vete att montera uppe på tunneln, alla uppböjningar och luckor som är på chassiet!


Fotstegsdekaler, får en helt unik skoter i min egen smak :)
 
Last edited:

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Blev jäkligt bra med svart/vit framvagn, men like.

Är oftast väldigt emot stickerbomb... Men jag måste säga, you pulled it of :)

är väldigt skeptiskt till motorcenter loggan dock....

Kan iofs bero på att det i min värld lika väl kunde varit en polaris dekal :p
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
haha jo de brukar ju bli lite mkt med stickersbomb men då de inte är så stor yta där så blev den kanon =)
motorcenter loggan är enbart för han är den största sponsorn jag har, så störst går först. Sen retar de alltid ngn att de står polaris på en arctic haha =)

Plastnitarna är samma som till rutan på tex en 02s mountain cat.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Riktigt snyggt!

Jag väntar på min också så jag kan börja...jäklar vad kliar i "moddfingrarna" när man ser dig greja :)
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Det som förgyller den annars såååå trista hösten. =) att man kan gå ner i garaget och fixa med skotern. =)
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Skoj och motiverande tråd!
Har en tolvas xf som måste hämtas hem i veckan, kliar ordentligt i fingrarna nu!
Har ett dekalkit och rsi fotsteg som väntar på hyllan, sen blir det att lämna lite grejor på pulverlack och balansera variatorn, fick ordning på pcv/variatorer i våras så den biten är klar redan!
Skulle även vilja kapa chassiet en decimeter bak då det är onödigt långt, är dock kanske mer jobb än det är värt? Å andra sidan är det ju bra med ett "överstegrings skydd"... :)