Originaldämparna blir för långa så jag lämnade in mina till Motorbolaget som shimsade om dom så dom blev lika långa som de som följer med s-36 kitet. Dämparna och fjädrarna som följer med är alldeles för mjuka för 1200:an. Använder också originalfjädrarna, funkar perfekt.Måste man byta dämparna också, då man har S-36?
Precis vad jag trodde, funderade just hur summit 800-dämpare skulle orka bära 1200'an...Originaldämparna blir för långa så jag lämnade in mina till Motorbolaget som shimsade om dom så dom blev lika långa som de som följer med s-36 kitet. Dämparna och fjädrarna som följer med är alldeles för mjuka för 1200:an. Använder också originalfjädrarna, funkar perfekt.
1300krPrecis vad jag trodde, funderade just hur summit 800-dämpare skulle orka bära 1200'an...
Vad betalade du för dämparmodden?
Går bara bra. Det är på högersidan det är mest trångt. Är batteriet som är mest ivägen. Sen tror jag att man för att få dit buken och huven från xp:en behöver en lite mindre intercooler än den som följer med mcx-kitet. Det hade iaf Jonas (crossfix) på sin maskin som han hade xp-plast på. Ingen som vill ha en 1200 turbo? Min ligger på blocket...Får man på xp kåpor om man kör polarisvariatorn?
MCX säljer turbokitet.lyfter tråden, har inte mcx ett färdigt kit med variatorer och allt ?
Yamahan är inte klar den heller, det är precis samma med den.å fy fan va jobbigt, köper yama med turbo istället