1200 renegade vs 600 e-tec renegade

matte75

Medlem
8 mar 2009
21
0
1
Hej
Tänkte höra med er om synpunkter o va ni har för tankar angånde dessa skotrar,om man jämför dom mot varandra,för o nackdelar..
Fundera på någon av dom.
Tacksam för svar..:smile1:
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
renegade 1200:

tendens att käka lite rem.
fin motor, bra drag, otroligt fin å lägga turbo på.
chassimässig ungefär som alla andra renegade..hyfsade dämpare, funkar för de flesta vid normal körning.

600 e-tec:

drar betydligt mindre rem/inge rem alls.
går billig.
något mindre trycka i motorn, men den går ruskigt bra ändå.
hyfsade dämpare även där...

ser skidoon i allmänhet att de är världsledande inom de mesta..förutom att dom inte får till remslitaget..
 

Mr_Ed

Välkänd medlem
2 mar 2008
358
0
16
Är väl knappast remproblem på 1200an

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 

Alos

Välkänd medlem
4 jan 2009
124
2
6
Gideå
Jag har snart kört 400 mil på min första rem så att säga att den tar rem kan jag nog inte påstå.. och då har jag även drage mycket sladdar och stränggaller med den samt vare och klättrat massor i branter med lös snö..
 

Racer_M

Aktiv medlem
5 dec 2007
68
0
6
Sundsvall
Glöm remproblem för 1200'an.
Jag åker med 270hkr och har inget problem.
Drar mindre soppa än etec och har förvånande mindre motorbroms än e-tec.

KÖP 1200'an
 

danwed

Välkänd medlem
10 aug 2007
104
0
6
Norrbotten
Renegade 1200 har betydligt mer skidtryck än vad en 600 har. Å andra sidan kommer 1200 med 44 kamhöjd på mattan vilket är en fördel.
Motormässigt har du 2 fina motorer som krånglar väldigt lite eller inget alls.
Inge remslitage att tala om, nästintill obefintligt om allt är i ordning i variatorerna.

Jag skulle välja 600 e-tec före 1200 för att få en smidigare skoter i pudret om man gillar att åka en hel del utanför leden, mindre skidtryck och roligare burkningskörning. Effektskillnaden är försvinnande liten!
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Två jag kör med har de skotrarna.
1200 tar lite rem, 600 gör det inte. Dock så verkar det som att motorn sitter snett på 1200:an och det verkar finnas andra 600 som har viss aprit på remmar så det varierar tydligen från individ till individ.

Det är ungefär lite mycket att köra med i praktiken men 600:an är lättare och smidigare.

1200 luktar inte 600 luktar lite men inte farligt.

Dämparna är bra om man har X paket, annars är de som cyckelpumpar.
 

matte75

Medlem
8 mar 2009
21
0
1
Tack så mycket för alla synpunkter o inlägg.
Lutar åt en 1200 för mej känns det som.Åker ganska blandad körning,när det gäller led/puder..
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Båda är bra skotrar, om du får en bra utan större remproblem så blir du garanterat nöjd.
Lycka till!
 

Diablo Racing

Välkänd medlem
4 jan 2011
570
3
16
Boden
När det gäller prestanda så går 1200 lite bättre på hårt, men 600an blir svår slagen för 1200an ospårat. När det gäller bränsle förbrukningen så är 600 minst 3 dl billigare per mil(erfarenhet). Dämparna är bra om det är x-paket. Kan dock, om du har otur bli cyckel pumpar, men är renoveringsbara till en överkomlig peng. Båda maskinerna har behov av lite variator justeringar för att bli på topp. 600ans motor broms fenomen sitter i variator kalibreringen, går dock att lösa. -09 1200 har den bästa v set uppen std. Krävs mindre för att få den att fungera ännu bättre än -10 & 11an. Om du inte går i tankar att montera turbo så är mitt val 600an. Men en 1200 med 180 alt 270 hp är en upplevelse för sig! Det är säkert.