1+1 dyna till nytro xtx

raceisreal

Aktiv medlem
20 feb 2011
64
0
6
Gävle, Sweden, Sweden
som rubriken säger, vet någon om det finns någon? orginal eller en ordentlig eftermarknadspryl. bara det inte är en remjohansadel som inte funkar... helst nitade fästen som man klipper i den eller något sånt.

Någon som vet?:hmmmm:
 

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Finns ett företag som säljer på blocket en dyna man sätter på. Dom håller på fixa en med ryggstöd. Tror den ligger på ca 5000kr.
Finns någon i usa som även säljer denna fast den är tydligen inte lika "fin"
 

raceisreal

Aktiv medlem
20 feb 2011
64
0
6
Gävle, Sweden, Sweden
härligt ! :) Lutar dock mot en ski-doo renegade 1200... Det jag inte gillar med renegaden är att den är så svår att köra i lössnön, den breda mattan gör att den är svår att flicka runt. men nytron är såå enormt framtung och den smalare mattan sjunker så djupt i pudret så när man kör fast så kör man verkligen faaast. sen har ski-doon mycket finare 1+1dyna faktiskt. svårt det där, skulle jag åka med polarna jämt blev det en xtx men med familjen och flickvännen bak blev det nog en renegade. så sjukt svårt att hitta kompromissen :p

någon med kloka ideer på crossover? förlåt om det blev lite väl OT men i värsta fall kanske en moderator kan flytta tråden till vart den hör hemma.

någon som hittat en provkörning av nytron (xtxen) på youtube eller nått? hittar bara 1200ran och det verkar vara en ganska självsäker men inte klok kille som testar den :p
 

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Ja, smaken är som baken, man skall inte åka två stycken pn vanlig sportskoter det är en kompromis för husfriden :D Men att en Nytro XTX skall va

"såå enormt framtung och den smalare mattan sjunker så djupt i pudret så när man kör fast så kör man verkligen faaast"

Kan jag inte hålla med om, upplever inte min alls som varken framtung eller benägen att köra fast.. Det sitter ju 44matta så de skottar på rätt friskt! Framtung tkr jag heller inte..
 

raceisreal

Aktiv medlem
20 feb 2011
64
0
6
Gävle, Sweden, Sweden
Jo, det har du nog rätt i. Aldrig kört nytron med mer än 32mm orginalmattan och det var helt klart ingenting att spåra med där det var trångt. Utan fart så var den väldigt svår att hålla flytande. därför jag anklagade den för att gå dåligt i snö, och vad gäller fastkörningarna så har jag mer eller mindre burit den skotern ett par hundra meter då man hittat på dumheter och ski-doon har bara glidit förbi på utsidan. Mååånga gånger på myrer då man satt fast sig så kunde ski-doon STÅ BREDVID... kändes så dumt så det var inte klokt. men att en 44mm matta löser det problemet vet jag ingenting om, men låter ju som att det kan vara så.
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Min MTX funkar kanonfint och jag är väldigt nöjd, det framtunga du skriver märker jag endast i branta backar nerför.
Men jag har fått lite PSI siffror som skall testas som tydligen skall avhjälpa problemet.

XTX är lite kortare men en lämpligare maskin för blandad körning än den långa MTXen.
Det jag gillar med Yamman jämnfört med Renegaden är kvaliteten och känslan, titta bara på styret så är det på Renegaden inte lika ombonat som på Yamman.
En stor nackdel med Yamman är att avgasröret slutar bakom dynan där jag gärna hade haft en väska, låda eller reservsoppa.
På Renegaden har du en näst intill perfekt mätare som innehåller allt man kan önska förutom temperatur.
 

raceisreal

Aktiv medlem
20 feb 2011
64
0
6
Gävle, Sweden, Sweden
Tack. :pray2:

Som det ser ut nu så blir det en renegade 1200. Men damen börjar tycka att det är kul även utanför leden hon med så snart snart kanske jag får som jag vill och då blir det två RMK eller nytro MTX. Men än så länge åker jag mer som alla andra flattlanders :eek:hwell:

Bara några säsonger till och kanske kaaanske :beer:

Dagsläget småler hon och säger; Det var kul att hoppa i som små guppen på leden men i den djupa snön är det läskigt... tror jag kommer att vicka.

Hoppas bara hon inte blir någon ledgalning.... det har jag inte råd med :doh:

Får se om det släpper nästa säsong
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Tack. :pray2:

Som det ser ut nu så blir det en renegade 1200. Men damen börjar tycka att det är kul även utanför leden hon med så snart snart kanske jag får som jag vill och då blir det två RMK eller nytro MTX. Men än så länge åker jag mer som alla andra flattlanders :eek:hwell:

Bara några säsonger till och kanske kaaanske :beer:

Dagsläget småler hon och säger; Det var kul att hoppa i som små guppen på leden men i den djupa snön är det läskigt... tror jag kommer att vicka.

Hoppas bara hon inte blir någon ledgalning.... det har jag inte råd med :doh:

Får se om det släpper nästa säsong
Renegade är utan tvekan en fin skoter, jag har tyvärr bara testat den några km så jag kan inte uttala mig mera än så.
Till dig/er så blir den säkert bra eftersom den erbjuder org. lösningar som passar er bättre än Yamman.
På med dynan och dit med en snygg box/väska så är den komplett, lycka till!