1+1 dyna renegade -05

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
hej, har nästan bestämt mig för en renegade 800 -05 men jag undrar hur dom här 1+1 eller 2up dynorna funkar på dom är de stabila o bra, hos återförsäljaren sa de att de måste ha stuvutrymme på cutsen för att passa, skriv gärna ner erfarenheter om dom pos el neg

hardinth

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
Gävle
Tjena!
Jag har ju en Gade 800-05 och har 1+1 dynan, fungerar hur bra som helst. En förutsättning att det skall passa är att du har dynan med en "plastkåpa" ibak, dvs stuvutrymmet i dynan. Under kåpan sätter man en typ av ram som skruvas i tunneln. När allt är monterat så knäpper bu bara dit dynan när du behöver extra dyna, när du tar bort +1 dynan så sätter du dit plastkåpan och inget syns.... Man åker som en kung! Lite starkare/hårdare fjädrar bak i boogien än original är nästan ett krav!

//Thomas

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
Tjena!
Jag har ju en Gade 800-05 och har 1+1 dynan, fungerar hur bra som helst. En förutsättning att det skall passa är att du har dynan med en "plastkåpa" ibak, dvs stuvutrymmet i dynan. Under kåpan sätter man en typ av ram som skruvas i tunneln. När allt är monterat så knäpper bu bara dit dynan när du behöver extra dyna, när du tar bort +1 dynan så sätter du dit plastkåpan och inget syns.... Man åker som en kung! Lite starkare/hårdare fjädrar bak i boogien än original är nästan ett krav!

//Thomas
tack för svaret, eftersom jag ej inhandlat skotern än vet jag inte hur det ser ut men visst borde alla rev dynor med stuvutrymme passa

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Tjena!
En förutsättning att det skall passa är att du har dynan med en "plastkåpa" ibak, dvs stuvutrymmet i dynan.
Under kåpan sätter man en typ av ram som skruvas i tunneln.
När allt är monterat så knäpper bu bara dit dynan när du behöver extra dyna, när du tar bort +1 dynan så sätter du dit plastkåpan och inget syns....
//Thomas
TACK för svaret !
Men visst borde alla REV dynor med stuvutrymme passa ?
Du måste ha en REV dyna med bagagelucka i hård plast för att det skall gå att göra om den till 1+1 dyna.

Det finns REV dynor som har själva stuvutrymmet inne i dynan men utan bagageluckan i hård plast !

.

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
Du måste ha en REV dyna med bagagelucka i hård plast för att det skall gå att göra om den till 1+1 dyna.

Det finns REV dynor som har själva stuvutrymmet inne i dynan men utan bagageluckan i hård plast !

.
fan och den jag ska köpa tror jag bara har en "skinnflärp" som lock, menar du att det är kört att montera en 1+1 på den då

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
Sv: Passar ej !

Japp !!

Det går inte att sätta 1+1 dynan på de REV dynor som har "skinnflärpen" !

.
som jag fattar tar man bort hela lådan inkl. locket i ett eller? men om man rensar utrymmet borde det gå kanske?? och kanske göra nån egenhändig låda då man kör utan

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
som jag fattar tar man bort hela lådan inkl. locket i ett eller ?
men om man rensar utrymmet borde det gå kanske ??
och kanske göra nån egenhändig låda då man kör utan
Själva lådan/utrymmet blir kvar inne i dynan, det är det hårda plastlocket man "klickar" bort och lämnar hemma då man har 1+1 dynan på.

.