åsikter om t3 174"

sjobas

Aktiv medlem
23 dec 2006
78
2
8
Boden
Vill ha lite input vad ni tycker om denna maskin då jag är sugen på en men har inte testat någon.
Och det är lite halvkasst med puder än 😉
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Varför är du sugen på just 174"? Den är längst, det visste du redan. :)

Känslan av att vara värst skall iofs inte förringas när det gäller nöjesfordon, men många är nog rätt överens om att en "vanlig" 154" är ganska idealisk för vår typ av snö och de förhållanden som blir i Sverige.
Jag har talat med några handlare om just 174"-aren och de är rörande överens om detta. Tydligen är kunderna också det, då den inte sålt särskilt mycket under förra säsongen.

Å andra sidan kan det ju vara så att den brutit ny mark och inleder en annan utvecklingsriktning, så den som lever får se. Skoterkörningen idag är ju helt annorlunda jämfört med för bara tio år sedan, för att inte tala om tjugo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

sjobas

Aktiv medlem
23 dec 2006
78
2
8
Boden
Jag har haft en 163 t3 i fjol och var riktigt nöjd. Jag kör aldrig här hemma utan söker mig dit det är mkt snö. Men fick diskbråck i nacken i somras men vill inte sluta köra. Så jag tänkte att med en 174 så går det ännu lättare och man slipper ha så högt tempo då man klättrar.
Stundtals så fick våra 163or jobba för att inte fastna, och dom med kortare maskiner körde fast där det var plant.
Men jag vill inte att det ska kännas föör oxigt..
En annan anledning till varför jag tittat på just 174 är att man kan få en ny 15 till rätt peng nu
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Aha, då förstår jag. Du behöver egentligen någon som har jämfört 163" och 174" under verklig körning...
Men om du satsar på att det blir lika mycket snö i år som ifjol så är det väl inte fel att slå till på en osåld 174"? Det är ju skitfina maskiner i övrigt menar jag.