Överhettad Sx viper

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
Var ute igår med min sxviper med trippelpipor. Åkte mycke på isen, hårt underlag, inge snö som kunne kyla motorn efter ett tag så lyste lampan för överhettad. Hände ju några gånger.

Hur tidigt varnar den? Vanligt på dessa?

Fick ut på sidan å köra i snö så slockna den.

Mina kompisars skotrar blev inte alls överhettad..
 

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
Är det en -02 du har? isf, har du monterat någon extra kylare längst bak på den? Man brukar få göra det på -02 när man monterat pipor.. sitter org på -03 har jag för mig. Min -03 Viper montain gick varm några gånger i helgen vid ledkörning med pulka.. uan piper..
 

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
Mm de är de. Men är de så dålig kylning på dessa så? De är ju nu när de är så hårt och isigt den går lätt varm. Annars med lite pudersnö i leden så är del lungt.

Är det en -02 du har? isf, har du monterat någon extra kylare längst bak på den? Man brukar få göra det på -02 när man monterat pipor.. sitter org på -03 har jag för mig. Min -03 Viper montain gick varm några gånger i helgen vid ledkörning med pulka.. uan piper..
 

Peter..

Välkänd medlem
1 jan 2008
268
0
16
S-svall
När jag monterade piper på min -02 så hade inte jag någon extra kylare från början (första 50 milen kanske) den gick aldrig varm då, nu har jag en srx kylare längst bak och jag har aldrig fått den att bli så varm att lampan tänds, Har haft piper i 4 vintrar..