Överdimensionerad kolv eller original?

Vilken ska man köpa?

• Överdimensionerad

Röster: 0 0,0%
  • Original

Röster: 4 100,0%

• Totalt antal som röstat
    4

FrozenKing

Välkänd medlem
16 dec 2013
474
2
16
Hade snart tänkt byte kolvar på skotern, men vad är det för skillnad på en överdimensionerad och original, måste man göra något speciellt för att montera? Och är det bättre med original eller överdimensionerad?

FrozenKing

Välkänd medlem
16 dec 2013
474
2
16
cylindern brukar borras till överdim efter haveri ell dylikt
Så då kör jag på med original, den har ju inte pajat. Det är bara i förebyggande syfte jag hade tänkt byta. Blir det någon högre effekt med överd?

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Du KAN INTE använda en överdimkolv om du inte borrat cylindrar. Och det kostar riktiga pengar, en hel bunt.

FrozenKing

Välkänd medlem
16 dec 2013
474
2
16
Du KAN INTE använda en överdimkolv om du inte borrat cylindrar. Och det kostar riktiga pengar, en hel bunt.
Tänkte att en överdimensionerad skulle passa utan att borra, men då blir den original mått. Vilken typ av kolv ska man köpa? Finns ju flera olika modeller, smidda, jutna, wescon eller vad de nu kallas.

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Kalix maskiner har ett riktigt dåligt rykte i största allmänhet och jag känner flera som har varit kraftigt missnöjda med sina reparationer. Jag måste avråda från att lämna in skotern där.

FrozenKing

Välkänd medlem
16 dec 2013
474
2
16
Kalix maskiner har ett riktigt dåligt rykte i största allmänhet och jag känner flera som har varit kraftigt missnöjda med sina reparationer. Jag måste avråda från att lämna in skotern där.
Vart kan man lämna in den annars då? Marindemonteringen Navis??? Vill ha original delar, och dessutom så är Kalix Maskiner en certifierade BRP ''dealer'.