Östersund

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
olofmikael:
Hahah ja som sagt så vill jag inte flytta till en stad som är mkt mindre än falun.
Därför tyckte jag östersund passade bra :p

Någon som vet någon sida där man kan leta hus i östersund, har kollit lite på hemnet och några andra.

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
jo där har man kollat också! Men namnge lite ställen där de är helt ok att bo, inte getto och inte längre än 2, max 3 mil från stan

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
da_loof namngav dem just :) sen finns det väl ställen i östersund men eftersom torvalla är uteslutet (om ja inte har fel) så haru väl frösön, odensala osv, men det är för dyrt skulle ja tro. så gå på da_loofs erbjudande :)

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
tack för tipset med stora blåsjön men jag tror inte de är nått för mig, och verkligen itne något för frugan :p

Men varför va torvalla uteslutet?

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
kom längre upp i landet enligt mig:) iofs så har ju dom flesta ställler när de gäller fjäll i sverige mkt snö om vintrarna:)

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
ja för har ja inte helt fel så är torvalla östersunds getto, har haft flickvän där dock, och jag anser inte att det är några problem å bo där, inte om man bor lite utanför torvalla och inte mitt i, men huspriserna är nog inte alls lika höga så du kan ju titta :)

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
pro_fxr:
Nej nå högre upp blir de tyvär inte eftersom de vägrar hon och hela min släkt bor falun och neråt i landet.

olofmikael:
Jaha så det är gettot, bra att veta :p Ska kolla lite priser där.

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Ta en hyres och leta hus efter det, lättare att åka på visning mm och bara 3mån uppsägning när ni får napp. Jag gillar Östersund sommar som vinter, trevligt folk och en mysig stad. :)

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
vidamic:
Jo jag har tänkt på de också, de blir nog så om vi inte hittar något vi faller för direkt.
Jo jag har hört samma sak från många olika håll!

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Torvalla är uppdelat lite olika, mycket social fall i hyreslägenheterna (gettot). Sen SVINdyra villor straxutanför.
Sen ska dom bygga fängelse där så brottsligheten lär knappast skjunka.
Bodde där under tre månader och fick bilen stulen,vandaliserad, uppbruten osv upprepade gånger. Tror inte jag är unik i de fallet.
Skulle aldrig våga ha en Skoter/Cross eller annan leksak i garaget där...

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
Torvalla är uppdelat lite olika, mycket social fall i hyreslägenheterna (gettot). Sen SVINdyra villor straxutanför.
Sen ska dom bygga fängelse där så brottsligheten lär knappast skjunka.
Bodde där under tre månader och fick bilen stulen,vandaliserad, uppbruten osv upprepade gånger. Tror inte jag är unik i de fallet.
Skulle aldrig våga ha en Skoter/Cross eller annan leksak i garaget där...
tack för varningen, då blir de nog inte att flytta dit iaf!

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Lit, häggenås, ÅS, Krokom bringåsen.
"Annersia" mitt emot själva stan (Marieby, slandrom, namn osv.), Brunflo, Torvalla.
Nej Torvalla är inget "Ghetto", visst finns det idioter här men det gör det överallt.
Jag bor längst upp i Torvalla och har 50m till skoterleden och trivs kanoners!

Åk till forsaleden, skit fint på sommaren och alltid varmt i vattnet där.
Fina klippor att ligga och sola på.
Sen kan ni åka till frösötornet, grym utsikt.

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Hur nära centrum ska de vara? Ska de va lägenhet eller hus? Getto eller bushen?

Själv köpte jag å sambon hus 3mil (20min) från centrum av ÖSD. 30meter till affär, 50 till bensinstation, 10m till bussen. Skoterleden bakom knuten :p
Kostade 450kkr lånade totalt 900kkr för att renovera och sanera smålån. Har 5000kr i kostnader varjemånad med lån,el,vatten,förs, osv
Haha ganska roligt att jag tror jag vet vilket hus du bor i :D :p