Jag blir mer och mer sugen på att köpa mig en 4-taktare för att slippa avgaslukten efter en dag på skotern, så då har jag kikat lite grann på främst Yamaha RX1 som har kommit ner på en vettig prisnivå (runt 50000 men gärna lägre, har sett för 35k oprutat på Blocket).
Det är mestadels ledkörning jag är ute på men det är ju en fördel om man kommer fram även i ospårad terräng.
Funkar det att åka två vuxna på den?
Jag behöver inte de 144hk som RX1 har, så finns det andra vettiga maskiner med mindre effekt så mottager jag gärna tips på sådana också.
Har dessa maskiner insprutning eller är det förgasare som gäller?
Några årsmodeller man bör akta sig för?
Vanliga fel?
Kan man serva själv eller är allt special så den måste lämnas in? (Jag är erfaren bilmek).
Denna tråd skulle väl ha hamnat under "KÖPRÅD" men den forumdelen hittar jag inte nu efter uppdateringen?
Det är mestadels ledkörning jag är ute på men det är ju en fördel om man kommer fram även i ospårad terräng.
Funkar det att åka två vuxna på den?
Jag behöver inte de 144hk som RX1 har, så finns det andra vettiga maskiner med mindre effekt så mottager jag gärna tips på sådana också.
Har dessa maskiner insprutning eller är det förgasare som gäller?
Några årsmodeller man bör akta sig för?
Vanliga fel?
Kan man serva själv eller är allt special så den måste lämnas in? (Jag är erfaren bilmek).
Denna tråd skulle väl ha hamnat under "KÖPRÅD" men den forumdelen hittar jag inte nu efter uppdateringen?