Öhlins dämpare?

bushmange

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
pris...

beror helt på vad du vill ha, en vanlig gasdämpare utan piggy back/piggy bag eller en med. med eller utan ställbar kompression/returdämpning

så det kan bli allt ifrån en 1500 :- å upppåt till fantasi summor

 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
stötdämpare

Vad har du för maskin? Kompisen har en till AC.
Har suttit på en ZR 440-94 men den passar väl
antagligen upp till -96 tror jag .


mvh Bosse
 

Kochen

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
RE: redan fixat...

Jag bytte in min Fox pps, mot en Öhlins Clicker Piggy Back, och fick betala 1500:- mellan, det vart en annan skoter kan man säga....

Om du vill känna skillnad så byt till en Öhlins... They Rule
 
D

Dr_Kjelle

RE: redan fixat...

Det öhlinare har bättre är kvaliten i komponenterna. En dämpare av ett annat märke som tex kayaba,engans,wp,kimpex,fox osv är lika bra som öhlinare en kort stund men behöver renoveras med jämnare mellanrum! Det som gör öhlinare så ruggit bra är att de är väldigt noga med material i tätningar, kolvstångar, cylindrarna osv. Det är det som är skillnad, det du upplevde är säkert en rätt inshimsad stötdämpare för din vikt i gemförelse med din gamla stötdämpare som är slut! Men jag håller med öhlinare ÄR bäst!
 

skojter

Aktiv medlem
1 jan 2000
64
0
6
RE: redan fixat...

Synd att inte Öhlinare sitter på Yamaha orignal, för det är ju Yamaha som äger Öhlins....
 

Mach Z 99 RER

Välkänd medlem
1 jan 2000
112
0
6
RE: redan fixat...

Hei-noen som vet om Øhliner også funker bra i boggien på Mach Z -99? Forsvinner "kick back" tendensen i humpene? Byttet begge bak eller hvilken? Hva med de "nye" precision skiene-er de bra på Mach Z'an?
 

kråkan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
RE: redan fixat...

skulle tro att det går bra med öhlianre på Mach Z. Kolla på www.ohlins.se under recomendation list. Skulle bara byta bakersta, det blir billigare och det är den som arbetar mest. men om det går så renovera de andra dämparna.
 

kråkan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
RE: redan fixat...

Jo, säkert!!!

Det har funnits på SX 600 -97 (fram) en SRX 600(fram) kanske och nu på en Viper (fram) som inte ens kommer till sverige.. Jo, yamaha börjar köra med öhlins orginal.... NEEEE,, då skulle väl öhlins tappa sin största marknad på skotersidan.. Vilket är yamaha. Det jag tycker är konstigt är att sätta öhlinare fram och inte i boggien? Det e ju klart, fram syns det ju..

Rätta mig om jag har fel.
 

Mattman

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Råneå Sverige
RE: redan fixat...

Jag tror inte alls att öhlins skulle ha nått emot att sälja öhlinare som orginaldel till yamaha. De tjänar nog rejält mycket mer även om de får ett lite sämre pris och till alla yamahasportskotrar, än om de lyckas sälja öhlinare lite dyrare till kanske 1/15 av alla som har yamaha sportskotrar!