Öhlins boggiedämpare?

Emppu

Välkänd medlem
10 feb 2009
474
0
16
Norrbotten, Övertorneå Kommun.
Tjena!
Hade tänkt byta ena boggiedämparen till Mxz:an eftersom den verkar vara ganska slut efter 900 mil.

Farsan sa att Öhlins dämpare var bra. Så jag tänkte vart man kan köpa såna.
Någon som vet? Kollat runt, men sidorna jag hittat var så jäkla flummiga att jag inte hittade.

Tackar.

//Emil.

asyvan

Välkänd medlem
3 feb 2009
160
0
6
Matfors
Tjena!
Hade tänkt byta ena boggiedämparen till Mxz:an eftersom den verkar vara ganska slut efter 900 mil.

Någon som vet? Kollat runt, men sidorna jag hittat var så jäkla flummiga att jag inte hittade.

Tackar.

//Emil.
Jag ville också ha en Öhlins när min originalare på Renegaden pajade... hittade ingen som sålde en till vettigt pris. Min lokala ÅF sålde Engans, så det blev en sådan. Jag är mycket nöjd, boggien är som helt perfekt och då menar jag i låg fart, hög fart, långa gupp, pucklar, den går otroligt fint. Så hittar du ingen Öhlins kan du nog prova Engans.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.560
425
83
Malå/Adak
Nån som vet vem som är bra på/säljer lite värre Engans?? Duells som väl är generalagent i Svea rike listar bara "low end" modellerna utan justeringar i sin katalog..... vart får man tag på värre grejer? (sist jag kollade så var det då på det viset i alla fall)

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Hade engans på vipern funkade mkt bra även om dom inte var justerbara. Dock så måste jag säga att Öhlinaren som jag har på RX1an är sjuk nice. Har inte bottnat ut en enda gång trots att jag har väligt mjuk inställning.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Tjena!

Tackar.

//Emil.
Går dom du har inte att renovera?

Isåfall är ju det klart billigast

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Du kan nog hitta något ställe som renoverar alla 4 dämpare för ca 2000kr och om du har åkt 900 mil utan att byta olja och gas i dina nuvarande så kommer det att bli en enorm skillnad och dina dämpare är renoveringsbara.

4

426H

Om du har renoveringsbara dämpare så renovera dom! Nya öhlinare runt om kostar mer än vad skotern är värd.