Åt helvete för dyrt???

L

Lindman

Har en 800 Polaris -03. I helgen som var körde jag in i ett träd så att det blev n spricka i huven (som är 8 cm lång) precis till vänster brevid lyktglaset (lyktglaset gick ochså paj).

Till saken.

Firman där jag lämnade in skotern för rep vill ha 5000:- enbart för svetsning och lackering av sprickan i huven. Jag undrar om det kostar så in i helvete att laga en 8 cm lång spricka???? Det sitter inga dekaler där lr nånting bara blåfärg. Är det jävligt dyrt att svetsa huvar lr? Om någon vet nånstans det inte kostar lika mycket får ni gärna skriva det här.
 

jeppe

Välkänd medlem
1 jan 2000
244
0
16
39
Under någon annan tråd står de hur man billigt kan åt gärda sådant själv.
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
[Uppdaterat: Senast editerat den 10-Jan-04 kl 03:48 PM (CET)]Vet inte vad det är för sorts plast i huven där, men ett sånt här Plastic-Padding glasfiberkit (innehåller plast, härdare och glasfiberduk) brukar funka till äldre huvar iaf. Blir en kostnad av ca 150:- å en timmes jobb eller så.
 

olle

Välkänd medlem
1 jan 2000
117
0
6
kanske inte 5000 det låter mycket men säkert 2000!!!troligen måste man lacka hela huven!!!osså är det juh firma dom tar rätt så mycket i timmen!
 

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Att svetsa sprickan borde ju inte vara så dyrt. Och lackeringen borde inte heller kosta så mycket. Dom borde ju inte behöva lacka hela huven utan bara området runt sprickan och avsluta vid nån dekal eller nåt. 5000 tycker då jag låter som alldelens för mycket. Men måste dom lacka om hela huven så blir det ju självklart dyrare..Jag tycker då att även 2000 skulle vara väl dyrt. Går det på 5 tusen kör jag hellre runt med en spricka i huven än en tom plånbok. Vars har du lämmnat in huven? Nån lackeringsfirma borde ju kunna göra det där..