Åsikter rmk dragon 800 08?

Pjelle

Aktiv medlem
12 nov 2006
64
0
6
Vad har ni för åsikter om era rmk 800 08? Hur står dem sig mot de andra mountain maskinerna ? Jag vill ha det värsta !. Roliga att köra ? Resvilliga? Lättkörda ? Skriv allt ni kommer på. För & nackdelar !

Mvh Pelle

Pjelle

Aktiv medlem
12 nov 2006
64
0
6
hittade inte det jag ville veta, nån som kan ge mig lite mer info och svara på mina frågor ?

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Vad har ni för åsikter om era rmk 800 08? Hur står dem sig mot de andra mountain maskinerna ? Jag vill ha det värsta !. Roliga att köra ? Resvilliga? Lättkörda ? Skriv allt ni kommer på. För & nackdelar !

Mvh Pelle
Jag har en 163"D8 och är riktigt nöjd. Dom funkar standard men allt blir ju självklart roligare om man fixar och trixar. Mattan känns lite "slirig" standard, men vänder man den blir det bättre. Och tittar du på balans så finns det ingen mountain som kan mäta sig med dom, riktigt roliga att köra. inger ett stort förtroende till föraren. Standard reser dom inte så mycket, men det känns ballt att resa med en så lång maskin. Min har blivit värre på att resa nu med nerdrevningen och mattvändningen. inte alltid kul.. :)

j0nteee

Välkänd medlem
18 nov 2006
158
0
6
Gällivare
Har en 155" D8 och kan bara säga att det var mitt livs bästa investering, bästa skotern jag ägt/kört och som föregående talare så är det fint med drevning och matt vändning

Pjelle

Aktiv medlem
12 nov 2006
64
0
6
Tack för svaren. Mer att säga ? Nån som är och kör med summitar ? M-modeller? Hur står sig dragonen mot dem?

Mvh Pjelle

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Har varit och klättrat mot både M och summit, och har jort det både före och efter moddning. Och standard så bygger rmk fart sämmre uppför än summit, Men vänd mattan så är det fixat.. :) Flytet är mycket bättre på draken än de andra.

Pjelle

Aktiv medlem
12 nov 2006
64
0
6
Tycker din 163" borde gå bättre även orginal :S. Jag är intresserad av en 155", Undra om det är mycket skillnad i framkomlighet?

Nån som vet nå filmer där dom kör rmk dragons ?

Pjelle

Aktiv medlem
12 nov 2006
64
0
6
Eller tester ? Har snowmobile provat 08an nånting ? eller snowrider ? Tidningar från USA?

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
skönt att höra nu när man bytt märke , det är väll bara att hoppas att man blir nöjd nu när man har beställt en drake har bara provat 700an och den funkade bra så man får hoppas att 800an blir minst lika bra .

Dragonrmk800

Medlem
8 feb 2009
12
0
1
Jag har en Rmk Dragon 800 -08 155" !

Jag kan då säga att det är det bästa köpet av snöskoter jag har gjort iaf!
Jag håller inte med grabben som har hört att den drar ca 5-6 liter milen, isf så har den killen hål i tanken.. Kan dock vara att han inte gjort dom senaste -09 mappningen som ska göra att den drar mindre bränsle och bli piggare!
Jag har dock inte fått min iaf att dra mer än 2.8L milen 80% lek 20 lungnkörning!
Rmk dragon 800 är ju alltid en vinnare.. Slagit ut alla andra lössnö maskiner.
Väldigt lättkörd och den är perfekt om man inte bara vill leka i snön.. på led funkar den hur fint som helst... Synd bara att kammarna är så mjuka så den blir lite slirig på leden men man ska dock inte vända på mattan för då äre lika bra att beställa en ny direkt! kammarna är ju mjuka för att dom ska hålla längre o i snön så viker dom ut sig..
Orginal drevning o varitor är inte alltid så roligt när man tittar på t.ex summit när dom drar res men man måste ju komma ihåg att dragonen är gjord för lössnö.. Ganska Mycket skidtryck och vikterna i variatorn är för bästa framkomlighet i lössnö! Det är de som gör dragon till en lössnö vinnare!

Last edited:

jakobj

Medlem
4 dec 2009
16
0
1
marsfjäll
Drar upp denna gamla tråd. Jag funderar på att vända matta på en rmk 800 och vill veta mer om hur det påverkar slitage mm. Nån som har koll?