Åsikter om RMK 98-00

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
Det är en 600 jag funderar lite på eller kanske en 700a

för det första har dom ves på dom där ?...
hur är dom i snön har bara haft nyare rmk och dom funkade ju faktiskt fint

den jag sneglar lite på är dock bara 345 lång men med 44as kammar..

alla åsikter och tips är välkommna.. så om ni vet nått om dom vore tacksamt
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
-02 fick rmk 700 ves, rmk 600 är jag osäker på men gissar att det var -02 även på dom.
 

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
okej :D.. får klara sig utan ves ett tag till :D.. har man gått från en ny prox till en indy då måste ju en rmk vara ett steg tillbaka i rätt riktning :D
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Har ägt en RMK 800 -00 och var grymt nöjd med den. Gick klockrent och tog sig grymt bra, för att vara av den årsmodellen och längden. Den är ju bara 136" (345cm) så mot dagens mountainmaskiner är det ju inget men den tog sig grymt.
Och som skrivet innan så kom VES senare, inte på någon av de modeller du efterfrågar.

Lite OT men, farsans Classic Touring 600 -01 har VES. Vet ej hur det är på Edge och ProX modellerna. 600 vad iaf ett år före 800 med VES.
 

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Har kört en Rmk 700-98 ganska mycket.
Är ju dock det gamla oumbärliga Indy-chassit men förutom det så upplever jag att den är en rappare i snurran än den i Gen2-chassit... bättre svar på gasen så att säga!
Jag tycker den går helt godkänt i lössnön, inte direkt så mycket sämre än dem lite nyare (-00).

Men gränsen går vid Gen2-chassit eller? Personligen är det hugget som stucket mellan dessa :)
 

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
är en 99 jag ska kolla på så är gen2 chassit.. okej ja man får kolla :).. dom flesta som haft sånna säger att dom var jävligt nöjd med dom så får hoppas på det :D