Åsikter och köpråd ZR 6000 el tigre

Manjola

Medlem
10 apr 2015
10
0
1
Hej!

Jag håller på att skanna terrängen efter än bättre/bra led skoter i 600 klassen. Efter att surfat runt och läst på en del finns det några modeller jag blivit lite mer nyfiken på. En av dessa är arctic cat ZR 6000 el tigre. Tyvärr hittar jag inte så mycket information om den, mer än några etablerade sajter.

Är det någon här som har erfarenhet kring el tigren?

Tacksam för input!

Manjola

Medlem
10 apr 2015
10
0
1
Ja jag har också hört det. Konstigt dock att det inte finns så mycket att läsa om den eller att inte någon här som har erfarenheter av den ... Just nu lutar det mot att jag kanske bara köper en indy 600

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.885
115
63
Skellefteå
Har ingen erfarenhet av dessa, men skulle personligen valt El Tigren. Inbillar mig att hela skotern är mer gedigen än Indyn.

Manjola

Medlem
10 apr 2015
10
0
1
Jo antagligen är indy sämre på de flesta punkter. Mer att indyn är sjukt snygg och att den är relativt billig

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.291
1.114
113
Stora Blåsjön
Med tanke på vad man kan få en ny eller nästan ny indy för så finns det inte mycket som slår den. Sen kanske den inte har dom värsta dämparna från fabrik men även om man köper en ny till fullpris så finns det fortfarande utrymme kvar till att köpa till värstingdämpare om man inte är nöjd med original.

Manjola

Medlem
10 apr 2015
10
0
1
Nä men precis som du säger känns den jäkligt prisvärd. Mycket skoter för pengarna. Ja xrs har jag också haft i bakhuvudet.

Kanske en dumfråga, men är det naivt att tro att man ska kunna dra pulka med en 600 cc ledskoter ? Kommer den att gå het på en gång ?