Åkersjöntråden skoteråkning snöinfo mm

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
det blir via Lillholmsjö då Almåsaleden/Landösjön inte är öppnad än. det är bara 5 km längre så det var ju skitsamma

nackdelen är ju att d blir 2 sjöar mindre=längre tid då vi inte kan åka förrän kl 10:30 men vi får väl se till att ha ett bra smiskartempo
 

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Minns inte om det var nu i veckan som kommer eller veckan efter det som strandpaviljongen var fullbokad utav polisen, men det vore ju nice om du fick tag på ett rum där endå och kan parkera din lilla iq brevid deras maskiner :)

Någon som ska upp nu på onsdag (Trettondedag jul) måste ju provköra där det finns snö :)
 
E

ejwbegysv

Har idag haft en mycket mycket mycket trevlig dag i åkersjön... helt underbart före i skogen/myrarna.. ingen aning om vart vi körde men men hehe..
 

REDKEN

Välkänd medlem
1 sept 2007
132
0
16
Apropå det, hur ser leden fr Krokom-Lundsjön-Lillholmsjö ut? Tänkte åka upp på Gästis å fika nån dag...
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Apropå det, hur ser leden fr Krokom-Lundsjön-Lillholmsjö ut? Tänkte åka upp på Gästis å fika nån dag...
igårkväll när vi åkte hem från Åkersjön var det nysladdat o bra med snö från Lillholmsjö ner till
långan, sen var det lite sämre med snö Genom skogen till Aspås sen lite bättre sista biten till Krokom.

jag kommer att sladda Q8 - Motorgården närmsta dagarna så den blir tiptop igen.
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Vilken är den bästa vägen till Åkersjön från Östersund om man ska åka skoter dit?
Krokom sen över Näldsjön till Stavre och sen Landön?
Köra över lit måste vara längre eller?
Den bästa är via Näldsjön-Almåsa-Landösjön-Enarsvedjan.
man ska inte korsa Landösjön nära Landön- alltid dålig is där och Almåsaleden är riktigt trevlig, dock inte öppnad i förrgår iaf.

fast via Lit-Lillholmsjö är faktiskt närmast.
varför inte ena upp o andra vägen hem?
 
Reactions: trixa

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Har idag haft en mycket mycket mycket trevlig dag i åkersjön... helt underbart före i skogen/myrarna.. ingen aning om vart vi körde men men hehe..
Man får tacka för trevligt sällskap :ciao: Grym åkning blev det, första riktiga turen iår så man fega en del (vilket Dick var snabb att påpeka upprepade ggr.:eek:hwell:) hoppas det blir fler möjligheter att få äran.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.096
900
113
Stora Blåsjön
Minns inte om det var nu i veckan som kommer eller veckan efter det som strandpaviljongen var fullbokad utav polisen, men det vore ju nice om du fick tag på ett rum där endå och kan parkera din lilla iq brevid deras maskiner :)
Någon som vet något om detta?
Jag vill helst slippa träffa dessa ;)
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Man får tacka för trevligt sällskap :ciao: Grym åkning blev det, första riktiga turen iår så man fega en del (vilket Dick var snabb att påpeka upprepade ggr.:eek:hwell:) hoppas det blir fler möjligheter att få äran.

Om du tyckte att jag var elak så får jag passa på att be om ursäkt.....:bigsmile:
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Har idag haft en mycket mycket mycket trevlig dag i åkersjön... helt underbart före i skogen/myrarna.. ingen aning om vart vi körde men men hehe..
Är det bättre före än i gördalen? Jag tyckte det var underbart där under nyår!:)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.096
900
113
Stora Blåsjön
Hur kallt var det där idag? Tänkte upp imorgon men det verkar dock bli under -20... är det varmare en bit upp, kan tänka mig att det lär vara rätt kallt nere i byn. Fan orkar inte vänta till helgen nu!
 

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
Låter låvande!!! Åker troligtvis åker jag och några kompisar upp till helgen! hoppas bara det inte blir för kalt! Någon mer som ska upp till helgen? :D