Åka två på Ski-doo renegade 600 e-tec

Storrosen

Medlem
5 mar 2021
5
0
1
58
Sverige
Hej
Jag har funderat på att köpa en skoter som funkar med mig och frugan på. Är det någon som har erfarenhet av att åka två på en Ski-doo renegade 600 e-tec med snap on dyna?
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.150
145
63
Säfsen
Clic-on funkar förträffligt.
Sedan beror det på om det är den lilla eller den större extradynan? Den lilla har bara små handtag och en "ankstjärt" som ryggstöd, den större har riktigt ryggstöd och rejäla handtag med värme i.

Och så hänger det även på hur långa kärleksturer ni planerar att köra? Är det några få mil, grill, och sedan hem till mys i stugan, då är det kärlek oavsett extradyna.
Är det heldagsturer med panik att hinna hem före solnedgången, ja då kan du nog räkna ut själv vilken dyna som troligtvis ger väldigt lite tid för pilsnerdricka p.g.a att frugan behöver ryggmassage....
 

Storrosen

Medlem
5 mar 2021
5
0
1
58
Sverige
Låter toppen. I vårt fall gäller det dagsturer på några mil med mest skogs- och myrleder i Värmland och södra dalarna.
Det känns bra att veta att det går att "levla" upp dynan.
Tycker du att fjädring och så hänger med bra även om man är två på skotern?
= storgubbe 120kg liten fru 60kg
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Ett alternativ till renegade är Lynx xtrim. Även dom har click on dyna. Personligen tycker jag Lynx-boggin är mer förlåtande när man åker två och leden inte är så slät.
Om det är en äldre renegade/xtrim du funderar på att köpa så se till att det är en med medföljande click on dyna då det vad jag vet inte går att köpa nya längre och begagnade är inte så lätt att få tag i.
 
Reactions: mas