Är Polaris så dåligt?

pl_84

Välkänd medlem
1 jan 2000
242
0
16
Va ute och körde idag efter led. Körde i normalt tempo, ingen tok körning... Plötsligt efter ett gupp så började det rassla i boggin.. stannade, kollade och upptänkte då att boggiskenorna knäckt sig...
Surt!
Men ska verkligen det inte hålla bättre.. man tycker ju att på en sa pass ny skoter ska det väl hålla..
Kan ju hoppas att den där garantin man får kan göra någon nytta i det här fallet..

Men det är kanske inte bättre grejer på en Switchback 600 CFI -2007.


MVH/Peter
 
R

Robin

låter väldigt skumt det där.
Men bara för att nåt sånt händer dig tycker jag inte du ska dra hela Polaris över en och samma kant.
 

pl_84

Välkänd medlem
1 jan 2000
242
0
16
Fel som varit på skotern:
Höjdgivare trasig
Backen slutade fungera
Lyset fortsatte att lysa när man stängt av den.
Ingen tomgång

Och då har den bara gått 55 mil.. Tycker att det är mycke skit fel på så kort tid... Men det kanske är normalt vad vet jag...
 

Polle_man

Välkänd medlem
21 okt 2006
156
0
6
SOLLE
Måste nog säga att du har haft en massa otur,har haft 4 polarisar nu och inget haveri alls,mer än slitdelar och normalt underhåll,alla har gått som klockor,ångrar aldrig att jag övergav arctic
 

pl_84

Välkänd medlem
1 jan 2000
242
0
16
Kan vara så... Det här är min tredje Polaris men nu känns det som om att nästa maskin blir det något annat märke..

Om nu inte handlaren fixar det här på ett bra sätt.. men jag har inte så stora förhoppningar på det eftersom dom inte gjort det tidigare...
 

pl_84

Välkänd medlem
1 jan 2000
242
0
16
Man hoppas ju det iallafall...
Få se hur det går imorrn..
Skriver mer när jag vet hur det gick...
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
risken finns att garantin inte täcker detta, säljaren kan hävda att du har varit oaktsam med skotern, då boggiskenor inte brukar knäckas vid normal körning.
Tycker att det borde ha funnits sprickor där sen tidigare om du inte har busat rejält med skotern, hoppas att du får det fixat på garanti eller goodwill.
 

pl_84

Välkänd medlem
1 jan 2000
242
0
16
Har tänkt på det med... men det är ju så surt när man vet att man inte körde speciellt hårt.. Hade varken ryggskydd eller hjälm, skulle bara fara och fråga ett par fiskare om hur isen va... lite surt!
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
***** surt det där du. Men jag tycker faktiskt det verkar som polaris gör jävligt klena grejer, allt för att spara vikt. Tycker att boggieskenorna ser ut som om de är gjorda för att gå av.. Det är den nya trenden att ha så lätt maskin som möjligt för att få sälja, men hållbarheten blir då sämre givetvis. Tror dom får tänka om på den fronten.

Ska byta bort potatisen jag med för den delen..
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
alla fel du beskriver är solklara garanti rep boggie skenorna vete fan men troligen de också ,vägrar handlaren ta då kontakt med generalagenten omg.
lycka till
polaris e ett bra märke jag har aldrig haft några problem ,för utom de jag skälv orsakat :)
 

pl_84

Välkänd medlem
1 jan 2000
242
0
16
Ingen garanti på boggiskenorna:mad: ...
Har fått ut på garantin på alla andra grejer efter otroligt mycket tjat..
Det känns som man är bara tillbesvär om man frågar efter hjälp, hoppas alla andra Polarishandlar är bättre än denna..
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
ta då kontakt med general agenten och redogör vad du råkat ut, för ingen general agent i sverge vill förlora kunder till andra märken.

det finns några återförsäljare som tror de kan bete sig hur som helst mot kunderna ,det har straffat de som gjort mej missnöjd
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Jag har är inne på min tredje polaris !! Ingen utav dom har krånglat något..Förutom typ vanliga saker såsom rem,stift och vatten i soppan en gång!!
Skotrarna är : Polaris indy 440,Rxl 650, och nu X edge 600!!
 

pl_84

Välkänd medlem
1 jan 2000
242
0
16
Nån som har telenummer eller mail till general agenten?

Blir nog aldrig den handlaren igen...
 

Fallan

Välkänd medlem
23 okt 2006
264
0
16
www.freewebs.com
Det kan ju vara så att polaris gått fram fortare än vad deras teknik utvecklats. Det är ju sällan man hör nått sånt här om varken polaris elelr andra märken.
Det är säkert något som kommer vara som 03:ans rotax fläktkylda 550-motorer.
Där hade man ständigt kolvhaveri på en o samma cylinder. Ett problem som kvarstår tills det blir ett faktum och då slutar dom endera att tillverka med samma utrustning elelr så åtgärdar dom felen..