Är de någon som provat antivibraitons gel?

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Jag har problem med domningar i händerna vilken än maskin jag kör. Vid sökning på styrändsvikter så dök denna produkt upp och jag köpte såklart en tub direkt på vinst o förlust. De påstås ta bort de finare vibrationerna i styret på skoter som mc mf. Jag har just sopat i det i styret på min Polaris pro rmk 800 så jag kan inte säga bu eller bä än. Jag måste köra den ute i fält i flera mil och flera dagar för min dagsform i domningar är olika. Ena dagen kan jag köra 2 mil utan domningar och nästa dag bara 5km. Jag har ju två pro rmk 800 med samma 800a motor så de blir intressant att jämföra de båda under några dagar. Man kan ju hoppa mellan maskinerna och andra får prova och ge utlåtande.
En tub räcker till minst 4 styren man sopar i ca 50gr i varje sida. De va lätt att trycka in med vanlig spruta för typ silikontuber mm. Slang medföljer.

Här kan man läsa om produkten
www.vibex.se
Och här finns de att köpa
 

Attachments

Last edited:

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Jag har kört med gelen några dagsetapper på 6-11 mil åt gången ca 30 mil total mest ledåka, De är just vid ledåka domningarna kommer, hela handen och fingrarna domnar bort.
Tyvärr är domningarna väldigt ber på dagsformen för de är nerver i nacken som jäklas.
Men domningarna har hållit sig borta ovanligt mycket dessa mil men o andra sidan har nacken varit i ovanligt bra skick också. Fler mil krävs för säkert svar eller om någon som har mer stabilt domningsproblem som kan testa det vore bäst.
Hur som så kommer jag köra den här gelen + styrändsvikter på alla maskiner för då har man gjort allt man kan, jag griper gärna efter halmstrån såattsäga. Svintunga styrändsvikter tar bort mer märkbara stora vibrationer, jag kör 250gr vikter på min KTM 990 v-twin och de skakade bet mindre. Den ska få kräm i styret också till sommaren vare sig de funkar eller inte.
Har du mer jämnjävligt domningsproblem så vore de intressant att höra om du blir bättre av gelen så jag inte sopar in kräm i alla saker som vibrerar helt i onödan :)
 

Kawaingo

Välkänd medlem
3 nov 2004
235
0
16
Sandviken
Jag har fyllt lyftbågen på min motorsåg med silicon. Det tyckte jag hjälpte iaf, å är betydligt billigare.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Jag har fyllt lyftbågen på min motorsåg med silicon. Det tyckte jag hjälpte iaf, å är betydligt billigare.
Ja silikon är ett gammalt knep man hört talas om på crosshojar. Skillnaden mellan silicon och den här gelen är att gelen väger bet mer och den inte härdar fullt ut. De blir liknande semihärdad silicon eller vad man ska kalla det.