Ägare av speedtech slutburk xp/xm 800, någon?

omalley

Välkänd medlem
22 jun 2012
225
0
16
Piteå
Är det någon som vet vilken längd det är på rörstumpen som avgasgivaren sitter i, på speedtechs nyare trailburk?

Vet att det är olika givare mellan xp och xm. Tänkte nämligen modda en xp burk till att passa xm.

Kanske det är någon som äger en xm burk och kan mäta å kanske skicka bild?
 

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
:Oh no! Don't touch the devil!:blink1:
Har varit mycket debatt angående "skrik burkar" senaste tiden. Skrik burk = ajjabajja.

Förvänta dig svar som: kör orginal istället:)

Fast jag kan säga dig att det är ju två ganska olika motorer så du bör inte laborera med slutburkarna då du säkerligen kommer tappa effekt och riskera motorhaveri + förarga en massa folk.
 

omalley

Välkänd medlem
22 jun 2012
225
0
16
Piteå
Hehe know what ya talking about!

För det första pratar jag om deras trailburk, som jag gissar har en lägre ljudnivå (kammarmodell) är skrikburkarna.

För det andra pratar jag om 800 etec i båda fallen, med det är skillnader på givarna mellan 2012 och 2015 :)
 

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Aha! Jamen dåså:bigsmile: Kan direkt erkänna att även jag en viss tid körde med en host host tikka mildsound burk enkomt för min hotpot och att jag fick den så helvetes billigt. Dock så lät den tyvär lite för mycket för min smak och ålder. Nog om det! Om jag inte minns fel så var det jäkligt viktigt att man hade rätt burk med givarfästet beroende på årsmodell med om det bara berodde på själva givarfästet får nån annan svara på.

Hur som lycka till!