Sökresultat

  1. D

    Fjädringsväg

    Är dämpningen dålig? Du kan ju alltid stoppa in engans eller öhlins. Tror att det finns nått kit till arctic-cat för att få längre fjädrings väg. Är det framvagn eller boggie som du vil ändra på ?
  2. D

    ZL500 -99

    Zl 500 Är bland det 500:er som går hårdast. Men jag skulle nog hellre sats på en 600cc med lika mycket hk som 500:an
  3. D

    Wildcat

    Tillägg 92 efi är i stor sett som 91 efi. Men 92 AWS är med aws framvagn och 22 cm boggi fjädring VM40 förgasare.
  4. D

    Imma... Hittar inte hem, ser inget.

    ja jamensan Kör med cross hjälm och scott brillor dom är dock dyra kring 500:- men det är det värt för jag har aldirg lyckats att få dem att imma
  5. D

    ZR600 EFI -98

    Låter ok 1400:- för alla fyra dämpare låter helt okej. Visst är det foxare på den ? Ja dämparna kan vara slut efter så kort körstäcka om dom har blivit rejält misshandlade. Boggin på de flesta arcticar ät tyvärr lite svampiga.
  6. D

    Bearcat 440

    bearcat Du måste ju tänka på att boggin o hela skotern väger mer än 440:n och så det kanske är annan drevning på den än på en jag 440 LT/R
  7. D

    Skoter bygge

    trippel eller twin Det här med trippel eller twin beror ju lite på hur mycket de väger i fårhållande till varandra osv. Men med en trippel o wideration sytem och shysst variato-kit så vore nog ändå en trippel att föredra, man kan ju raca lite med efter isen med en sådan mvh DannE
  8. D

    Skoter bygge

    jag tänkte mig så här Jag spånnar ju mest med mitt bygge än så länge har inte nog med money än så det lär nog dröja nått år men i allafall. Jag funderade på att typ bygga om framvagnen till 7,5 cm länge dämpningsväg, hur det skulle bli med spårvidden tja jag skulle nog ha den kring 99-102 cm.
  9. D

    Skoter bygge

    Hejsan vad tror ni det här min nästa skoter ska bli en lång med 345 cm matta typ en powder extrem 2-3 år gammal. Framvagnen ombyggs hos blackmagicracing engan,dyr fox eller öhlin dämpare fram. Backväxel, en Arctic-cat WideRAtio variator med rollkam, Till boggi en expert boggie 345 cm ( är inte...
  10. D

    ext 580z -93

    lite info Det är ungefär som min ext 550 special -92:a men den har en 580 cc motor på ca 95 hk. den har fox-gasdämpare som standard man kan säga att ext z:n är arctic:s övergång från ext specialen till den nya zr:n so kom -94. Vad jag vet om skotern så är den bra. Kan jämföras med en exciter...
  11. D

    polaris 500 eller phazer 2

    omöjligt inte fasen drog du el Tigren om den var schysst för den är ju vätskekyld 530 cc motor. det måste vart mellan ryggstöd och ratt. Eller fel på skotern.
  12. D

    Wildcat

    I stort sett samma men 92:an har bättre efi fast även den kan krångla när arctic-cat kom med efi-n på wildkissen 91 så var den inte alls nog beprövad för allmän försäljning det tyckte dock arctic. Jag har absolut inegt emot efi jag skulle gärna ha det på mi egen skoter men ska man ha efi o det...
  13. D

    Byte av skoter

    Jasså Så du tycker det varför -97 eller nyare har inte -96:orna nå fjädring
  14. D

    att tänka på? formula 92:a

    Onödig info Vad jag vet så har den den nyare aws:en alttså den som ger högre mark fri gång tror att fjädringsvägen fram är 16 cm. Vad jag vet så går dom ungefär som en Zr 600 alttså hårt bra skoter men drar soppa. Pris max 35000:- eller ?
  15. D

    vill ha info om ZR

    Onödig info Vad jag vet så har den den nyare aws:en alttså den som ger högre mark fri gång tror att fjädringsvägen fram är 16 cm. Vad jag vet så går dom ungefär som en Zr 600 alttså hårt bra skoter men drar soppa. Pris max 35000:- eller ?
  16. D

    Byte av skoter

    Hej jag funderar på att byta bort min Arctic-cat EXT 550 Special -92 mot en -96 eller -97:as Zrt 600 Iofs Så är ext:n jälkligt bra. Vad tycker ni ?
  17. D

    någon som vet?

    Kolla katalogen Kolla på sista sidan av arctic:s kataloger där brukar det stå hur man beställer
  18. D

    zr600

    Kanske Men lägg till ett T så har du en is racer Men allt beror ju förstås på om man kör led eller is
  19. D

    EXT Spec

    Tjenare Lauker Du vilken årsmodell är det på:n jag har själv en 92:a den varvar ca 8250 rpm
  20. D

    Hjälp!!

    hej Vad är problemet ?