Sökresultat

  1. P

    Byta matta - mxz 470

    Hej ! jag hade tänk o byta mattan på 470in då det är orginal mattan med 15-20 mm slitna kammar. Vilket mått har mattan ? 38cm bred, tror det är en 307a ? vad tror ni ? sen vilken matta passar till den ? tänkte på drivhjulen ? tänkte byta till en med 32mm kammar !
  2. P

    32mm matta på ski-doo mxz 470, orkar den ?

    Hej, hade tänkt o bytt matta till nästa säsong då orginal mattan på ca 20mm som är sliten inte är speciellt bra, tror ni att den orkar driva en 32mm matta utan att behöva dreva ner ? Sen om den går in i bandtunneln utan byte av drivhjul? de bör den göra ?!
  3. P

    Bilder på era kolvsamlingar

    Här kan ni lägga upp bilder på era kolvsamlingar /haverier ! Jag får väl börja.. Ganska dålig bild, De som finns på kortet är, div. mopedkolvar. Spirit 500 kolvar, rotax 277 och 800kolvar. 85cc kolvar Mach z 800 trippel ras :laugh:
  4. P

    Värmenöpt mxz 470 ?

    Hej, var ute o körde lite skoter i lössnön i dag, hade kommit snö så den var lite blöt, körde omkring o lekte runt lite, sen så fastna jag på en snö kant ... då drog jag på full gas och då lät det "Mjeeoå typ som om man sågar i träd" sen hördes "blubbblubbblubb" i ca 3-4 sek kanske. Testade dra...
  5. P

    Bilder på ERA krockade/skadade skotrar

    Här kan man lägga upp sina skotrar som blivit krockad/skadad på något vis, inte smågrejjer som t.ex. bromshandtag som är av. Själv har jag råkat mosa min citation framtill då jag "burkade" o ramlade av o den åkte rätt in i en stolpe, var flera år sen så jag har ingen bild Upp med era bilder...
  6. P

    Samma huv på Nordic/skandic/citation

    Ja är det samma på dem 1980-82 ? ser likadana ut iaf:eek: