Sökresultat

  1. H

    Hybrid omkring 50-60 k

    Önskar köpa en hybrid, typ Renegade, Crossfire, Switchback mfl, i fint skick. 600 eller 700 cc. Maxpris omkring 60 000 kronor. Bör ej finnas längre norrut än Östersund. //Björn
  2. H

    Gasreglage Lynx Enduro köpes

    Vill köpa ett gasreglage till en Lynx Enduro 500 -98, alternativt enbart själv gasblocket utan gassked då gängorna på mitt nuvarande är slut.
  3. H

    Tyvärr, har redan hunnit beställa nytt, kostade bara 85 kr för en sats. Men tack ändå.

    Tyvärr, har redan hunnit beställa nytt, kostade bara 85 kr för en sats. Men tack ändå.
  4. H

    Renovera magnapull; vad behövs?

    Har problem med magnapullen på min Lynx Enduro 494 -98, mekanismen vill sällan "haka i". Har dock hittills alltid gått att starta efter några försök, verkar som att det hjälper att dra ut snöret till max först och sen låta det gå in igen för att få mekanismen att haka i. Nu till frågan; vilka...
  5. H

    Bränsleproblem rotax 500 -97

    Nu har jag fått igång den. Var en vecka sen jag försökte sist genom att blåsa osv. Nu när den stått har det väl antagligen bildats ett tryck av sig själv och idag startade den som sagt efter att jag fått dra en hel del:) Tackar så mycket för den hjälp jag fått!!!
  6. H

    Bränsleproblem rotax 500 -97

    ´Då testar jag det. Tack för tipsen!
  7. H

    Bränsleproblem rotax 500 -97

    Har blåst och primat som f-n:( Vart kan dessa filter tänkas sitta då??
  8. H

    Bränsleproblem rotax 500 -97

    Har nu provat att täta och blåsa med munnen. Detta resulterar i att bränslenivån i slangarna ökar lite, men inte tillräckligt för att nå fram till förgasarna eller primern.... Nån som har nått annat tips?? Skulle verkligen uppskattas:D
  9. H

    Bränsleproblem rotax 500 -97

    okej, bara och köra på med tryckluft och täta, eller??
  10. H

    Bränsleproblem rotax 500 -97

    Skulle provstarta skotern igår men det gick inte så bra:o Är en ski-doo formula 500 från 97. Problemet är att ingen soppa vill komma in förgasarna, trots att jag både dragit ett antal gånger och pumpat på primern. Bensinnivån i slangen börjar först ca 15 cm från förgasarna. Till saken hör att...
  11. H

    Byta boggie på Formula 500?

    Byta boggie på Formula 500 ? Funderar på att byta boggie på min Formula 500 från 1997. ( 121" / 307 cm matta ) Därför skulle jag gärna vilja veta vilka som passar rakt av ? Har kollat på en SC 10 III från en mxz 800 -02:a, funkar den ? Eller är det nån som har några andra tips ?