Från husvagn till släp

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Ser ju riktigt bra ut! Vi svetsade klart det mesta i helgen. lite småstag och sånt kvar bara.
Ni håller bra tempo, du måste lägga upp lite bilder! Beställde slitskyddsplyfa + regplåt ikväll, så dom borde komma under veckan.

Så nästa veckan blir den förhoppningsvis helt klar :)
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Vet inte om du skrivit det i något inlägg men vad kostade ytbehandlingen på ramen?
Jag fick ett bra pris. Men tror att man får ge en ca 5000 inkl moms för 238kg som mitt vägde.

Personligen tycker jag att det är värt varenda krona att galva. Det håller i en livstid och blir mycket snyggare motför att måla
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
En sak jag tänkte på var att triangelreflexerna ser ut att sitta lite utsatt.
Jo det gör dom! Höll på att ta sönder dom redan i garaget haha. Jag ska försöka hitta någon slags gummi hållare för dom. Har köpt trianglarna på biltema och tror jag gav 30 kronor så de gör ju inte något ifall dom går sönder.

Någon som vet vars man kan hitta någon slags gummi hållare för dom?


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

Mk1

Välkänd medlem
8 nov 2009
304
0
16
Luleå
Eller så flyttar du lysena längre utåt, och sätter reflexerna innanför.
Tror mig minnas att jag hade trianglarna innanför lysena på förra husvagnen, så det borde vara tillåtet.
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Eller så flyttar du lysena längre utåt, och sätter reflexerna innanför.
Tror mig minnas att jag hade trianglarna innanför lysena på förra husvagnen, så det borde vara tillåtet.
Trianglarna får ju Max sitta 300mm från ytterkanten så dom hamnar för långt in om jag gör så.

Ska se om jag hittar något i stil med denna



Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Kanske lite sent nu, men det finns bakljus med inbyggd triangel. Sådana satte jag på släpet jag byggde förra året.
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Kanske lite sent nu, men det finns bakljus med inbyggd triangel. Sådana satte jag på släpet jag byggde förra året.
Jo de är ju för sent nu. Tänkte på de när jag letade lysen men jag hittade inga led som hade det. Och så ville jag ha så stora lysen som möjligt så de fyller ut ytan där bak


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Nu är allt utom stänkskärmarna klara. Har oljat där jag kapat skivorna så kan inte ta några bättre bilder förrän imorrn. Förhoppningsvis blir skärmarna klara under veckan!





Vet inte hur bilderna på hjälmen kom med och vet inte hur jag får bort dom heller..

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

Attachments

Last edited:

MTX

Välkänd medlem
3 feb 2011
116
2
6
Byggde ett släp i sommar satte vanliga lampor ångrar mig inte i dagsläge tänkte först led men kör mest skotern på det och då lägger det så mycket snö baktill. Led blir inte lika varma så snön tinar inte lika bra. Var senast till kronogård i helgen snöade hela vägen och baklysena syntes knappt fick skrapa av dom. Sen är dom billigare i inköp kanske inte håller lika länge men fort har man backat för nära plogkarmen när det är kallt ute.
 
Reactions: trixa

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Byggde ett släp i sommar satte vanliga lampor ångrar mig inte i dagsläge tänkte först led men kör mest skotern på det och då lägger det så mycket snö baktill. Led blir inte lika varma så snön tinar inte lika bra. Var senast till kronogård i helgen snöade hela vägen och baklysena syntes knappt fick skrapa av dom. Sen är dom billigare i inköp kanske inte håller lika länge men fort har man backat för nära plogkarmen när det är kallt ute.
Jo jag är lite rädd för att de kommer bli så men får hoppas de funkar hyffsat!
 

Andersmolander

Välkänd medlem
25 feb 2011
222
1
16
örnsköldsvik
Har sett i andra trådar att triangeln får sitta 400 mm från kanten, och här säger du 300mm, nån som vet säkert vad som gäller? och vart på triangeln det är mätt? mitten? början? slutet? :)
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Har sett i andra trådar att triangeln får sitta 400 mm från kanten, och här säger du 300mm, nån som vet säkert vad som gäller? och vart på triangeln det är mätt? mitten? början? slutet? :)
400mm var det! Men hur som helst så tycker jag de ser så dumt ut att ha dom så långt in, dom håller så länge dom håller. Har köpt ett set med gummiupphängning som jag skruvar fast om dom där går sönder. Vars dom mäter har jag ingen aning om :)


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag får skärmarna innan helgen så ska ringa imorrn och boka bes tid! :) tog några halvdana bilder ikväll








Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

Andersmolander

Välkänd medlem
25 feb 2011
222
1
16
örnsköldsvik
Vilket monster!

Låter bra det, kör på 300mm till mitten av triangeln på min så hoppas det funkar.
Om de säger något om höjden på trianglarna från marken ( vilket jag sett i någon tråd) så hojta till, tror jag kan ligga risigt till isåfall :]
 

lindstroom

Medlem
11 dec 2012
6
0
1
jädraås
Ser bra ut de där! Ska börja bygga ett eget i helgen som måste vara helt klart om två veckor:p Någon som vet om man får höjja chassit från axeln på släpet?
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Vilket monster!

Låter bra det, kör på 300mm till mitten av triangeln på min så hoppas det funkar.
Om de säger något om höjden på trianglarna från marken ( vilket jag sett i någon tråd) så hojta till, tror jag kan ligga risigt till isåfall :]
Minst 350mm från backen till underkant på lysen och triangel.