Får inte igång min f6 -07 efter att den har stått hela förra säsongen, den fungerade när jag plockade ner den för att kolla diamondriven och boggin. Tänkte att problemet var gammal soppa, men jag har köpt ny soppa som jag hällt direkt i cylindern utan framgång.
Stiften är också sprillans nya...
När man saktar in hackar skotern om man släpper gasen helt. Låter som d kommer från variatorn eller variatorremmen. Man känner att d är nåt som tar emot. När man sedan kör som vanligt så låter den lite som en gräsklippare, något sorts knatterliknande ljud som också det kommer från...
Nu har jag plockat bort mina stötdämpare. Var tvungen att lossa på slangen som går till nån slags cylinder där man kan ställa hårdheten på dämparna. Vad ska man fylla på dämparna med för olja och är det nåt speciellt man bör tänka på när man sätter tillbaka dem?
Skotern i fråga är en Lynx...
Ska kika på detta, vi drog av den från flaket å skidorna vek upp sig så buken smällde i lemmen. Dumt gjort men nu är det som d är. Ska inte låta mig övertalas igen.
Tack för snabba svar
Hej !
Vad kan ha hänt med min buk eller nos på min Enduro ( 2001 ) ?
Skulle dra av den från ett bilflak dumt nog, istället för att köra av den på en snöhög.
Buken måste ha slagit i lemmen på bilen för nu kan inte huven vara öppen, den åker igen så fort man släpper den.
Sen så ligger huven ca...
hmm det kanske det kan vara ska kika, för att när jag stängde av skotern en gång så precis innan variatorn snodde sista varvet så kom liknande ljud upp en halvsekund lr så.
Har precis kommit tillbaka från en skotertur. Härligt att det har kommit lite snö så man kan åka lite, hoppas det kommer massiv med mera snö.
Det som var mindre roligt är att jag har börjat höra ett gnisslande ljud när man drar på ganska kraftigt. Har inte den blekaste av vad det kan vara...
Hugger det hela tiden när du kör eller är det bara på sjöarna detta händer? Om det bara är på sjön så kan d bero på att det inte är tillräckligt med packad snö så att det släpper loss på isen ibland och då hugger det till. Så kan d bli för mig när jag kör på sjön.
Som rubriken lyder, vill veta hur de ser ut orginal eftersom jag tror att det saknas vissa saker. Är speciellt intresserad av bilder på styret och tanklocket. Tacksam för alla bilder bara det är på en Lynx Enduro 600 sp -01
oj nu såg jag att denna fråga nyligen har varit uppe, sorry. men en fråga som jag fortfarande funderar på är om den alltid ska vara på om det inte är varmare än 5+ eller om man ska behöva stänga av den efter en stund, det låter ju väldigt konstigt.
Har upptäckt en on/off skruv på min Enduro 600sp -01 som jag undrar vad är till för? Den har röd skalle och är av plast och den sitter på en slang som går från ena förgasaren till ventilkåpan. Någon som vet vad detta är för skruv. Har dessutom kört 2 mil med den på off, vad har det för...