S
Reaktionspoäng
1

Blev medlem
Senast sedd

Profilinlägg Senaste aktivitet Inlägg Om

  • Hej hej! Ursäkta dröjsmålet på mitt svar.
    När det gäller originalvariatorerna, så hjälper det att se över dem rent allmänt, ta isär o gör rent o snyggt med brakecleaner eller liknande, så att allt fungerar o rör sig fritt, om inte så byter man eller renoverar vissa delar. Det typiska är bussningar o rullar för vikterna, samt glidklackar i sekundären.
    Det märkliga är dessutom att två ställen ska smörjas ! Stora bussningen i primären med grafitfett(obs inte den lilla grafitbussningen!), och bussningen i sekundären med riktigt tjock olja alternativt kedjespray till motorcyklar.
    Men det gäller att inte få det på variatorskivorna!
    Min skoter gick bättre med renoverade variatorer, växlade bättre o topphastigheten ökade. Det går att använda en annan rem istället för dayco 1049, så kan du ha dayco 1106, som är några millimeter längre. När det gäller Gates remmar minns jag inte om det finns någon motsvarighet, men dom e bra o dra med.
    Hej hej! Ursäkta dröjsmålet på mitt svar.
    När det gäller originalvariatorerna, så hjälper det att se över dem rent allmänt, ta isär o gör rent o snyggt med brakecleaner eller liknande, så att allt fungerar o rör sig fritt, om inte så byter man eller renoverar vissa delar. Det typiska är bussningar o rullar för vikterna, samt glidklackar i sekundären.
    Det märkliga är dessutom att två ställen ska smörjas ! Stora bussningen i primären med grafitfett(obs inte den lilla grafitbussningen!), och bussningen i sekundären med riktigt tjock olja alternativt kedjespray till motorcyklar.
    Men det gäller att inte få det på variatorskivorna!
    Min skoter gick bättre med renoverade variatorer, växlade bättre o topphastigheten ökade. Det går att använda en annan rem istället för dayco 1049, så kan du ha dayco 1106, som är några millimeter längre. När det gäller Gates remmar minns jag inte om det finns någon motsvarighet, men dom e bra o dra med.
  • Laddar…
  • Laddar…
  • Laddar…