Senaste material av leg

  1. L

    rmk 700 -99

    Har en SKS 700 01. Drog massor av soppa före montering av SLP:s Power Pack. Efter mont. av PP går den som en dröm med en förbr. på ca 2 - 3 l/mil beroende på körsätt Nålar standard 1371 g, i mittenläget Monterat Power Pack Luftskruvar 1 varv ut Tomgången, som går upp med denna kalibrering...
  2. L

    700 SKS

    Hej! Jag har en 01:a SKS 700 och är en pulkdragande familjefar som även vill ha lite skoj då och då. Efter montering av SLP's Power Pack, inställning av luftskruvarna på ca. 2 varv ut (original är 1.5 varv) har jag både fått bort bluddret i lågfartsregistret och bränsleförbrukningen på en mer...
  3. L

    kedjespänning machz -97!

    Du bör backa ställskruven något, exempelvis 1/4 varv eller så innan du drar åt låsmuttern. Annars kan kedjan bli för spänd.
  4. L

    Bestyckning förgasare, xc 700 -99

    Satsa på "tempa flow" På de flesta skoterrelaterade US-sajter tycks alla överens om att Tempa Flow är det enda rätta för att reducera bränsleförbrukningen. Kolla in följande länk: http://www.slp.cc/Polaris_Catalog/Tempa-flow.html
  5. L

    Kopplingschema arctic

    Testa följande länk. http://www.brownsleisureworld.com/Parts/SNOWMOBILE/ mvh Lars-Eric Kågedalens Skoterklubb
  6. L

    Polaris 700 sks -00, kända fel?

    SKS 700 Robin! runt 3 l/mil Du har en matta med 32 mm kammar nu eller hur? I mitt tycke en helt perfekt kamhöjd som är väl avpassad för både ledkärning och friåkning i lössnö. Om du byter ut din matta mot en med 45 mm eller högre kammar måste du förmodligen flytta boggiens infästning till de...
  7. L

    Polaris 700 sks -00, kända fel?

    Power pack 700 spänn hos din polaris handlare och är väl värda slantarna. PP är en slags metallplattor som monteras i förgasaren och som är utformade att verka som ledskenor. Motverkar turbulens och hastighetsvariationer hos gasströmmen före och efter trotteln vid låga trottellyft. Effekt...
  8. L

    Polaris 700 sks -00, kända fel?

    SKS 700 Hej Robin! Jag har en SKS 700 01:a och är jättenöjd med maskinen. Det enda jag är irriterad på är bränsleförbrukningen. För att komma tilrätta med detta har jag montera på SLP's Power Pack. Funderar också på att montera Tempa Flow så att motorn skall gå rent oberoende av temperaturen.
  9. L

    BOOST BOTTLE

    Glöm "boost bottle" Satsa i stället på "tempa flow" Boost bottle - för och emot - har diskuterats på en rad olika skoterrelaterade US-sajter och alla tycks vara rörande överens om att Tempa Flow är det enda rätta. Kolla in följande länk...
  10. L

    boostbottle till sks 700?

    "Boost bottle" >Hej mojoman! Jag håller med Ivar. Boost >bottle är inte något att satsa >på. Jag har diskuterat ämnet Boost >Bottle på några US sajter och >den allmänna inställningen är att det >är mycket bättre att satsa på >Tempa Flow. Kolla in följande länk...
  11. L

    Mattlängd indy sport -89?

    Är det någon som vet vilken mattlängd en indy sport -89 har?
  12. L

    boostbottle till sks 700?

    Boostbottle Hej mojoman! Jag håller med Ivar. Boost bottle är inte något att satsa på. Jag har diskuterat ämnet Boost Bottle på några US sajter och den allmänna inställningen är att det är mycket bättre att satsa på Tempa Flow. Kolla in följande länk...
  13. L

    sp 500

    Jag funderar på att montera "Tempa Flow", som enligt uppgift skall reducera soppaförbrukningen med upp till 20 %. Såvitt jag förstår är "Tempa Flow" en temperaturavkännande enhet som ansluts till flottörhustes ordinarie ventilationsslangar, alltså de som normalt är anslutna till luftburken...
  14. L

    zrt 600 -97

    zrt 97 Hej Mangan! Jag har en powder Extreme 97 (ZRT 600 motor) Original sitter det i: Primären (Gul-grön fjäder, 55 gr viktarmar med startgropar) Inslagsvarv: ca 4900 rpm Sekundären: (Gul fjäder, 55 graders rak Helix) Drevning: 19/39 ZRT 600'an ska normalt gå som ett skott i original...
  15. L

    Har min polaris skurit?

    Hål i kolven Hej Jan! Du har förmodligen hål i någon av kolvarna. Ta loss tändstiften och kontrollera kolvarna med hjälp av en ficklampa. Om det är hål i någon kolv beror detta mest troligt på att bränsleblandningen varit för mager, motorn har tagit in tjuvluft, eller mindre troligt; att...