Senaste material av JAAG

  1. J

    Sommarförvaring - koppla loss C-tek uttag?

    Mycket klokare att serva innan du ställer bort den, i alla fall fett/oljedelen av servicen. Då har du tryckt ut vatten och smuts ur bussningar, tappat ur ev kondens ur kedjehus/växellåda etc. Har du inte batteriet otillgängligt så lyft av minuspolen från batteriet.
  2. J

    E-tec spridare, vem servar?

    Hedqvist Dieselservice i Luleå ska också enligt uppgift hålla på med detta. Har mailat för att kolla om det stämmer. Edit: Svar från Hedqvists -Vi kan ultraljudstvätta och testa dem i provbänk där man kontrollerar, bränsleflöden, strålbild och ev framläckage Det kostar 788 kr/st inkl moms
  3. J

    E-tec spridare, vem servar?

    SH Waves kan köra dom. Väntar på priser.
  4. J

    E-tec spridare, vem servar?

    Jo jag lyckades också googla mig fram till TR skoter & Mek i går men då står det på hemsidan att han just nu inte tar mot spridare. Mailade och frågade om han kommer börja om så småningom. Kändes jäkligt besvärligt skicka utomlands...... "Inga E-tec spridare" står det nederst på sidan.
  5. J

    Smörjfett

    Kör på det du har!
  6. J

    Smörjfett

    Vilket vanligt fett som helst duger så varför krångla till det? Har du det redan hemma och inte vill köpa en sort till så funkar det garanterat bra det med.
  7. J

    E-tec spridare, vem servar?

    Hejsan. Finns det någon i vårt avlånga land som tar på sig att rengöra/serva/prova E-tecspridare?
  8. J

    Smörjfett

    Ofta är viktigare än vad! Smörjer gör man till stor del för att trycka ut skit ur lagringarna och vilket fett som helst tål vatten tillräckligt bra för att inte rinna iväg innan det är dags igen.
  9. J

    Nivå kedjehusolja, Lynx 49 Ranger, 600r

    2 är nivåplugg. 1 är en genomgående bult som håller både lock och hus i chassit.
  10. J

    250 000 till 300 000:- för en ny maskin

    Vill man jämföra mängden maskin per peng, och kvalitet per peng, så kan man ju jämföra skotern med en motorcykel. Utan att ha kollat priserna så misstänker jag att om man lägger 250k på en supersporthoj så får man en maskin som tål precis allt vad en någorlunda vanlig människa kan utsätta den...
  11. J

    Fyrtakt + turbo

    Hämmad i ospårad terräng kommer du att bli oavsett med en tung 900a fram. Den enda snirklarskotern som finns i BRPs stall med fyrtakt är Tundra/49a med ace 600. 900orna är hemska i mina ögon! /Gubbe på snart 50! (som skulle kunna tänka sig en Ace 600 arbetsskoter men aldrig skulle gå på annat...
  12. J

    250 000 till 300 000:- för en ny maskin

    Min -22 Freeride har garanti till början på -26 så den blir antagligen kvar ett år till, den har inte ens 200 mil på sig än så. Dummade mig och kompletterade besättningen med en -20 Rave Enduro 600 för att förlänga säsongen. Tillsammans är nu mina två maskiner värda ungefär vad en ny Freeride...
  13. J

    250 000 till 300 000:- för en ny maskin

    Och här har vi en intressant tankekedja. Kass kvalitet och maskiner utom garanti som ändå kostar närmare 150k är en märklig kombination. Ponera att man kostat på sig en 4 år gammal 850 av valfritt märke som tappar en kolvskirt det första den gör så man måste köpa ett nytt shortblock @50k...
  14. J

    Etec 600R tappar kraft

    Har meckat ihop en adapter nu för att kunna få fast en kompprovare så det är nästa steg. Få se hur jag hinner i veckan.
  15. J

    Etec 600R tappar kraft

    Vad då "tillbaks"? Jag kan inte påstå att jag varken hört eller läst om just några TPS-problem alls på e-tec... Och jag tycker ändå jag spenderar ohälsosamt mycket tid läsandes på bl.a Dootalk där det minsann klagas på både det ena och det andra.