Senaste material av ilves

  1. I

    AC prislista -11

    Här är prislistan 2011! F570 (grön): 86.900:- SnoPro 500 (grön) : 109.900:- F8 SnoPro (orange) : 138.900:- F8 EXT SnoPro (svart/grön) : 142.900:- Crossfire 8 SnoPro LE (grön) : 139.900:- M8 153" SnoPro LE (grön) : 143.900:- M8 153" HCR (grön) : 141.900:- T 570 (vit) : 93.900:-...
  2. I

    Tvåtaktsmotorn är framtiden!

    Nog är det ryssland som drar upp siffrorna alltid,när nya widetracken presenterades så trodde man hos ÅF i kiruna att nu går den gamla i graven då alla jiggar/pressvertyg på fabriken är slitna.Men på ÅF-konferansen förra våren beställde ryssland 6000 enheter bara av den gamla widetracken...
  3. I

    Tvåtaktsmotorn är framtiden!

    Har fått höra lite lösa rykten att HONDA ska börja med 2T i motocrossen igen, Men det är VÄLDIGT lösa rykten...kommer att finnas till nästa säsong tydligen.
  4. I

    Tvåtaktsmotorn är framtiden!

    http://www.motorcycledaily.com/22april09_1100cc2stroke.htm
  5. I

    Skidoo "Summit" 1200 turbo

    S8skXAPGP6I
  6. I

    Snow wolverine prototyp 3, bilder

  7. I

    M8T

    http://www.boondocker.ca/flyers/burandt%20edition.c.pdf
  8. I

    ski-doo 1200 turbo

    http://www.youtube.com/watch?v=Sxkbk8jSJ_s en till liten film på gräs http://www.youtube.com/watch?v=zk0Nazd-FSc
  9. I

    Förgasare Exciter

    kika på detta samt ta och ge förgasarna en översyn&rengör dessa samtidigt när du ändå håller på och micklar.
  10. I

    Tvåtaktsmotorn är framtiden!

    visst,det har funnits flera NR i hondas racingprogram under årens lopp. men den med ovalkolvarna kom -91 som -92års modell och som jag skrev tidigare så "förbjöds" den av FIM,men dom hann sätta ett par hastighetsrekord med den.
  11. I

    Tvåtaktsmotorn är framtiden!

    aha,har inte följt med hela snurren här i tråden. men det ska bli intressant att se vilka fler motortyper/storlekar från BRP som kommer att landa i snöskotrarna med DI nu när den bollen är satt i rullning,och om arctic&polaris hakar på den trenden med nån typ av DI. framtiden lär väl utvisa...
  12. I

    Tvåtaktsmotorn är framtiden!

    investeringen brp gjort i di-tekniken är nog ganska överkomlig då det är en befintlig teknik från båtmotordivisionen om jag förstått det rätt,då den bara behövts anpassas endel till snöskoter. men kanske det är så att di tekniken har sina begränsningar med tanke på motorstorlek/motorvarv och...
  13. I

    Bra lekskoter

    maskiner som har ett gäng år på nacken kan vara mer eller mindre mjuka i chassiet men allt hänger nog på maskinens tidigare liv om man säger så. så milen är nog inget man ska stirra sig blind på utan testa maskinen och känn efter hur den känns för det brukar kännas om den har haft ett "hårt" liv.
  14. I

    Tvåtaktsmotorn är framtiden!

    det skiljer nog inte så mycket i ren tillverkningskostnad för motortillverkarna på en "modern 2T" och en 4T motor som man kan tro. sen fokuseringen på vikten är ju inte hela sanningen tycker jag utan mer VAR vikten hamnar när sagda motor hamnar i ett chassie,kan säga av egen erfarenhet att det...