Om man kliver mellan 800-18 och en maskin med 850, så upptäcker man direkt att 850:n går tystare och har betydligt mer vibrationsfri gång. Hoppade mellan dessa 2 sist jag körde.
Skillanden är större mellan 800an i Axys och 850 än skillnaden mellan proride/Axys.
Effektmässigt så är det inte så...
Är ingen 2021 utan 2020 limited edition. 165hp turbo. Riktig fränt med ny teknik. Men frågan är om den ens går att beställa här. Maskinerna ska levereras redan i slutet av veckan till dom som är först att beställa.
Min maskin har dragits med problemet att varven hänger kvar när man släpper gasen.
Efter att 2020 programvaran kom i så är fenomenet helt borta. Går nu sjukt bra, inget att klaga på
Säljer Snoperformance v-kitt team tied.
Vikter, (Bellybuster) fjädrar, helix samt team tied variator ingår.
Pris på snoperformance 7995:-
Säljer allt pga skoterbyte för 2800+ ev frakt.
Angående linjeringsvektyget, man uppnår samma resultat med de mått som Tony publicerat på Snowest antar jag?
Detta inlägg har även saxats in I Polaris 2019 tråden av Asker för övrigt.
Min sekundär ska ut 4,5mm enligt den teorin. Bara att skaffa brickor för att shimsa..
Har inte kört så mycket med den, höll på och laborera lite med 800an i vinter, sen blev det ett impulsköp av 850n i slutet av februari. Efter det har den legat... Är som sagt intresserad av ditt kitt. Tieden kan man ju sälja.
Låter intressant, har dock en tied jag tänkt prova att köra med. Men det är ont om tid för att hålla på och testa sig fram till något som funkar, så det är nog lika bra att köpa nått färdigt.
Eller har du nån setup med tied som funkar?
Har du detta problem fortfarande när pudersön är borta? Annars är det vanligt att pudersnö tar sig in på remmen.
Detta löser man genom att täta alla springor mellan buksidor och chassi med silicon.
Ja, det var nysnö och 0,5+, problem med kylningen hela dagen. Riktig kletsnö som inte vill med upp i tunneln.
Hoppas att det var hög temp som gjorde att den betedde sig så, annars är varven som hänger sig enda problemet jag har.
Är det nån som haft problemet med att varven hänger kvar vid 5-5500 och fått det åtgärdat? Vad var lösningen i så fall?
Fick ett nytt fenomen i helgen, efter en del krypkörning i botten på en ravin så dör maskin när man ger fullgas, BÖÖÖ.
När man släppte av så gick den ok upp till halvgas. Såg...