Senaste material av 500sp

  1. 5

    Polaris xc 600 -98

    Min XC600 har i vinter dragit allt i mellan 1,8-3,5 liter.När den drog 1,8 körde jag safari på 17mil och det var stenhårt underlag.Den enda gång jag har fått den att dra över 3 liter var när jag spårade i 1 meter pulversnö, men den drar normalt mellan 2,1-2,5 liter.Det sitter Fox gas fram men...
  2. 5

    Polaris

    När jag sålde min 500sp -92 stog mätaren på 1200 mil och den gick fortfarande mycket bra.Det var inte ens bytt kolvar på den och kompen låg på 8,6 resp. 8,8 vet dock ej vad den ska ligga på. Så sköter du om den så håller den många mil till
  3. 5

    Kylproblem

    En av fördelarna med EFI är just att du inte ska behöva hålla på och byta munstycket beroende på väder och höjd över havet.Det är klart att du kan ju alltid montera trimchip. Därför är det knappast "bestyckningen" som det är fel på.
  4. 5

    Kylproblem

    Bestyckningen kan det inte vara, det är ju en EFI. Har skruvat i kylsystemet? En kompis hade liknande problem som du och orsaken var luft i kylsystemet.
  5. 5

    kan man köra på vatten med en indy

    RE: kan man köra på vatten med en i Är det värt att riskera EFI-boxen?
  6. 5

    xc 500 vs xc 600

    Jag har läst någonstans att det ca. 94hk i XC500. det blev mera först när VES kom.
  7. 5

    indy 500 funderingar och frågor

    Från ett par hundra till ca. 3000-5000:- beroende på vilket skick den är i.(det högre priset gäller om du måste ha en ny variator, det kan vara besvärligt att hitta en beg. i bra skick.)
  8. 5

    indy 500 funderingar och frågor

    Jag skulle rekomendera att du lämnar in skotern till någon som kan.Jag skulle inte köra mer innan jag har kollat upp den. Min var så slut att vikterna slog imot variatorn och förstörde den, så det blev till att fixa en ny.
  9. 5

    indy 500 funderingar och frågor

    Det är nog så att tillslaget är vid ca. 4000 v/min, så var det på min sp -92. Knackningarna kommer säkert från primärvariatorn, min lät precis så som du beskriver. Variator var helslut, så mitt tips är kolla primären.
  10. 5

    Polaris : tveksamt

    Har du ägt skotern hela tiden? om inte, så kanske den har gått längre än 500 mil.
  11. 5

    EFI krångligt att byta?

    Ja det är ju ingen RMK, men man kan inte begära underverk med orginalmattan. Med jag tog mig fram 500 mil med min 500sp,man kommer långt med tung högertumme och lite planering av körväg.Men en hk-matta skulle underlätta.
  12. 5

    är en indy 500 EFI - 91 värd 20 000?????

    RE: är en indy 500 EFI - 91 värd 20 000? Är variatorerna servade,dämparna hyffsade och motorn går jämt och fint,så varför inte. Men för det priset ska den vara i toppskick. Inga sprickor i huv,dyna eller chassi. Jag har ägt en -92 500sp och den körde jag 1200 mil utan problem(förutom...
  13. 5

    boggin i polaris

    Den är inte sämre än på andra märken -92 snarare en av dom bättre.
  14. 5

    skoter-folkrace

    [Uppdaterat: Senast editerat den 06-Feb-03 kl 06:05 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 06-Feb-03 kl 06:04 PM (CET)]Åsele skoterklubb http://www.aselesk.nu/
  15. 5

    är en indy 500 EFI - 91 värd 20 000?????

    RE: är en indy 500 EFI - 91 värd 20 000? För det priset måste den vara i toppskick eller ha nya dämpare,renoverad motor och variatorer. Är det privat bjud inte mer än 16000:- Några kronor till om den är i toppskick.