Bengans Motor

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Dom handlar ju mycket grejer i Usa så de tar väl lite tid å få hem, har aldrig haft problem fören nu.
Beställde boggieskenor som skulle komma med en container runt skiftet juni/juli...
Har inget hört och inte fått svar på mail...
Hoppas innerligt att dom får hem skenorna snart då de va mycket billigare än hos generalagenten, och att beställa från usa själv blir dyrt då de är rätt skrymmande...

Håller tummarna hårt :)
 

salorer

Medlem
24 okt 2013
26
0
1
hjälp mej :'( min motor rasade på min sx600 2011 o då hörde jag av mej till bengan o sa att jag ville köpa en ny motor av han o ta min som inbyte o de skulle vi göra så jag skicka min motor till han men sen sluta han svara o de tog någon månad sen så lässna jag o sa att jag ville ha tillbaka min för jag hitta en annan som jag köpte men han sicka tillbaka min motor med buss gots när jag skulle hämta ut den så skulle han ha över 14000 för den o han vägrar svara mej nån gång o nu har de snart gått ett år:'( hjälp hjälp snälla
 

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
hjälp mej :'( min motor rasade på min sx600 2011 o då hörde jag av mej till bengan o sa att jag ville köpa en ny motor av han o ta min som inbyte o de skulle vi göra så jag skicka min motor till han men sen sluta han svara o de tog någon månad sen så lässna jag o sa att jag ville ha tillbaka min för jag hitta en annan som jag köpte men han sicka tillbaka min motor med buss gots när jag skulle hämta ut den så skulle han ha över 14000 för den o han vägrar svara mej nån gång o nu har de snart gått ett år:'( hjälp hjälp snälla
Det är ju helt otroligt att snubben ens får gå lös om allt man läst stämmer..
Kan ingenting om juridik men tycker ju det borde finnas någon lag som backar dig i ett sånt här fall. Hade ni mailkontakt så du har kvar något skriftligt av eran deal?
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Vänta nu! Han skulle ha 14 000 kronor för att du skulle få tillbaka DIN motor? Har hsn gjort jobb på den? Finns det någon skriftlig beställning på jobbet i så fall? - Det måste det finnas enligt konsumenttjänstlagen.
Prata med din konsumentvägledare i kommunen. Visa gärna honom/henne den här och de andra trådarna som handlar om Bengan.

Undrar om det skulle gå att polisanmäla för bedrägligt beteende?

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
 

salorer

Medlem
24 okt 2013
26
0
1
aa han börja laga min motor fast de inte va de vi sa :( o jag har allt på e post har vart till kommun o prata med en sån där konsumentombudsman o hon sa att de han gort va helt fel men hon visste inte hur jag skulle göra för polisen gör aldrig nåt :( o jag bor så långt bort med :/
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Osäker på om länken funkar, gjorde inte det på mobilen nyss iaf.

Här är mailadressen till Engström:
fe.skotermedia@live.se
enligt hans signatur hör han till Snowmobile crew.
Funkar inte länken på dator heller så är det den andra tråden med samma namn längre upp i listan.

Så samla ihop så mycket RIKTIGA bevis som möjligt, (mailkonversationer, SMS, brev, kvitton m.m), så kanske det här är rätt väg att gå för att så småningom komma tillrätta med era bekymmer.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Osäker på om länken funkar, gjorde inte det på mobilen nyss iaf.

Här är mailadressen till Engström:
fe.skotermedia@live.se
enligt hans signatur hör han till Snowmobile crew.
Funkar inte länken på dator heller så är det den andra tråden med samma namn längre upp i listan.

Så samla ihop så mycket RIKTIGA bevis som möjligt, (mailkonversationer, SMS, brev, kvitton m.m), så kanske det här är rätt väg att gå för att så småningom komma tillrätta med era bekymmer.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
Hej! ja det stämmer, jag skriver i SM fast på frilansbasis, detta innebär att jag gör det som intresserar mig men det är inte är säkert att ledningen vill publicera. det beror väl på vad vi får fram, allmänintresse, balls m.m.

jag känner mycket väl till herr B sen tidigare så jag är villig att kika på detta ifall vi kan göra nåt av det, ska pejla lite med folk i branschen också.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Hittade en gammal karamell, som jag tror att jag inte fått med här tidigare:
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=15732&p=96909&viewfull=1#post96909

Min historia finns att läsa här på forumet, något mer än så har jag inte att tillägga.
Hade en ännu bättre redogörelse på Snowrider-forumet, men jag vill minnas att den censurerades av Bengan-vännen Alf Sundström någon gång mellan att min fjärde och femte användare där blev bannad. Ev. kan det finnas kvar något litet däribland all spam som de har där.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
läste precis på bengans hemsida.

"Generalagenten KGK-SUZUKI AB har gett oss förtroendet att lagerföra de flesta delarna till äldre modeller och S.K. tröga bitar till nyare skotrar.

Genom åtskilliga inköp från konkurser och liknande har vårt reservdelslager antagligen blivit det största hos en enskild handlare för närvarande mer än 20.000 artikelnummer. Det sista inköpet ifrån KGK-SUZUKI var på över 20 kubikmeter."

Jag lagerför också delar som inte KGK har i lager... =D

Sen undrar jag hur pass "nya skotrar" han har delar till (enligt hans egen teori), då "senaste inköpet på 20 kubik", har varit "det senaste" i 5 år...
 

Polaris_Ante1

Rookie sledder
9 nov 2013
11
0
0
Norrbotten
För ett antal år sedan så körde jag Arctic Cat, brukade handla grejer av bengan på den tiden och det rörde sej om reservdelar för lite högre summor. Förutom en gång då jag fick hem någon annans order så var det aldrig något strul! Vid ett tillfälle så beställde jag en viss reservdel, den kom med bussgods efter några dagar och jag löste ut den. Efter några veckor så ringer det en gubbe som presenterar sej som bengans motor (bengan själv??) Jag hör på en gång att personen låter väldigt upprörd, han börjar beskylla mej för att vara en som skall portförbjudas från att köpa saker mot efterkrav osv. Riiiktigt otrevlig är personen! Jag fattar absolut ingenting??!

Tillslut så kommer det i alla fall fram att han skickat en del till mej som jag inte har hämtat ut och den har gått tillbaka dit, jag förklarar att jag har ju hämtat ut alla saker jag beställt och att jag alltid löser ut efterkrav samma dag som det kommer till mej. Men personen vägrar lyssna på mej och fortsätter att spy galla över mej! Tillslut slänger personen på, jag försöker ringa upp och jag skickar även flertalet mejl där jag förklarar att det måste ju ha blivit något fel och att vi måste ju ta reda på vad som hänt?!
Men jag hör aldrig mer något från bengans motor.. Jag tog kontakt med bussgods och det hade inte kommit någon mera order till mej, jag hade inte heller fått nån avisering vare sej på min mobil eller med posten. Skrev även flera mejl till bengan där jag redogjorde för mina efterforskningar men jag fick aldrig nåt svar, Än idag vet jag inte vad som hade strulat?! Men felet låg inte hos mej i alla fall det är jag helt 100% säker på. Och sedan dess så är jag "portförbjuden" hos bengans motor.
 
Last edited:

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Någon som hört av sig till Engström?
nada!

Hittade en gammal karamell, som jag tror att jag inte fått med här tidigare:
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=15732&p=96909&viewfull=1#post96909

Min historia finns att läsa här på forumet, något mer än så har jag inte att tillägga.
Hade en ännu bättre redogörelse på Snowrider-forumet, men jag vill minnas att den censurerades av Bengan-vännen Alf Sundström någon gång mellan att min fjärde och femte användare där blev bannad. Ev. kan det finnas kvar något litet däribland all spam som de har där.
ajdå, han skriver ju i systertidningen, lär bli svårt att få gehör då kanske :/
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Ska väll inte vara något problem i olika tidningar för det.

Alf har väll lekt översittare i flera år på SR, så han kan få sura bäst han vill.

Skriv på.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Ja, att Gestapo-affe har fått husera fritt hos dom är ju mkt.underligt, så pga.det så har jag bojkottat SR för evigt.
Kanske SR är rädd för han?
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Jag har aldrig träffat Alf så jag kan inte uttala mig.
men ni vet att SM o SR har samma ägare va?

jag gissar att Alf är mer bundis än mig med ägaren, fast det kanske inte behöver vara ett hinder.

men sen har jag inte fått feedback av en enda drabbad så bara det gör det svårt att ha nåt att komma med.
hade jag haft mycket på fötterna kan det mycket väl gå att få ut en artikel i alla fall.