Bengans Motor

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Hänger ut bengan lite igen p.g.a strulande .. Min polare beställde chokesats till sin XC 600 -09 och betalar i förskott. Väntar x antal veckor, men inga delar dyker upp och det går inte att få kontakt med honom varken via mail eller telefon ! Tillslut skickar polarn ett mail att bengan skall ta med delarna till en tävling, så ett crossteam här i trakten tar hem dem. Crossteamet fick gå och fråga 3 ggr av honom om delarna, första gången sa han att han har med det imorgon, nästa dag säger han att han inte har tid nu 2ggr - kom tillbaka senare ! Till sist så fick dom chokekittet av honom och tog hem det till polarn .. När han sen börjar kolla närmare på det så verkar det vara begagnat, skadade gängor vid både infästning och ljusterskruv. Detta chokekit hade heller inga nålar (Det har originalchoken) skall det vara så ??

Skall man måsta komma med bil ända från Finland till dig, och hämta delar när det väl gäller eller vad är problemet ? Svara gärna på detta om du ser det, så vi kan vinna tillbaka förtroende för dig igen :mad2:

PS. Om du skulle sätta ut mindre annonser på blocket, och svara på mail och bete dig seriöst istället. Så skulle du få tillockmed fåmera saker sålda.. Just my 2 cents !
 

tompus

Medlem
12 feb 2010
46
0
1
gävle
Tråkigt hur vissa ska hålla på =(
Jag har nu väntat i snart en månad på ett lock till ett kedjehus (tantens skoter).
Bengan skulle tydligen ha ett sånt, men leveranserna verkar vara riktigt struliga om man ska läsa vad som sägs.
Varför inte göra sig ett stort namn på ett gott förtroende istället?
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Synd att det strular för vissa. Funkar kanon för mig att beställ från Bengans och har alltid gjort det. Beställde kolvar till min Zr 900 som skar, tog 2dagar att få dom. Beställer mina remmar av honom. Han skicka den tisdag och onsdag låg den på ICA för att hämtas. Har spenderat många tusen hos honom istället för att vända mig till lokala ÅF för där är det mycket dyrare.
 

XpS06

Välkänd medlem
15 jan 2009
294
0
16
Jag har inte haft några problem med bengans.
Nu har jag ju inte handlat allt för mycket av han, men det jag har köpt har jag fått inom 2-3 dagar.
Tråkigt att inte alla har samma tur..
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Jag har inte haft några problem med bengans.
Nu har jag ju inte handlat allt för mycket av han, men det jag har köpt har jag fått inom 2-3 dagar.
Tråkigt att inte alla har samma tur..
Man ska väl inte behöva förlita sej på turen då man beställer av ett företag!!?

Har gjort en order hos honom för över 3månader sen och väntar fortfarande...Skulle aldrig betala något i förväg till detta företag
 

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
Bengans funkar alltid för mig har köpt mycke där men betalar aldrig förskott
 

XpS06

Välkänd medlem
15 jan 2009
294
0
16
Man ska väl inte behöva förlita sej på turen då man beställer av ett företag!!?

Har gjort en order hos honom för över 3månader sen och väntar fortfarande...Skulle aldrig betala något i förväg till detta företag
Nej självfallet inte, det är helt uppåt väggarna att inte alla får det de har beställt! Det håller jag med om fullständigt, dags för bengan att skärpa till sig!
 

arctic_ante

Aktiv medlem
24 okt 2010
88
0
6
Kalix
Hade heller aldrig haft nåt problem med Bengan, köpt en massa grejer genom åren därifrån. Senast så köpte jag ett stänkskydd, kom efter 2dar hämtade ut det direkt som vanligt. 3veckor senare ringer han upp mej och är sur över ett stänkskydd han skickat som jag aldrig hämtat ut! Jag fattade ingenting?? Hade ju löst ut ett stänkskydd mot postförskott, och efter det så hade jag inte fått nån mera avi eller liknande. Han var riktigt otrevlig i telen, även fast jag sa att nåt måste ju blivit fel från deras sida?!? Han kallade mej för lögnare och annat otrevligt. Sen så försökte jag komma fram till en lösning på det hela, erbjöd mej t.om att stå för frakten på det (även om det inte var mitt fel) för jag ville ju kunna handla därifrån. Men han tvärvägrade så efter denna händelse så är jag "portad" att handla av Bengan. Tur man bytte märke! Vad jag tycker om denna snubbe lämpar sej inte att skriva på ett forum... Hade man bott närmare så hade jag åkt dit och sagt han ett par väl valda ord!
 
Last edited:

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Att han får hålla på som han gör, en enkel sökning på Bengans Motor visar mängder med folk som aldrig fått sina saker, fått vänta länge eller reparationer som ser ut som en 6åring gjort
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Känns som att sådana folk borde få besök av skatteverket och polis. Anmäl honom helt klart för bedrägeri, vilken jävla stil han kör! Usch!
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Söker man på Bengans Motor på Allabolag.se så finns det då inget som heter så, men bolaget kanske heter nåt annat.