Arctic Cat 2012

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
Det upplägget gillar jag skarpt!
iof bara en sport maskin men jag tycker det verkar smart att banta bort tunneln.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
andra länken är bara skit på chassie fronten får jag hoppas på! men vad jag har hört om motorn är det nån slags 4t/2t:) spännande!
Chassiet verkar vara ett fantasifoster. Robbianodesign skriver såhär angående F4'an:

ArcticCat is a leader "snow" company and they want to see the point of view of a motorcycle designer...

It was a surprise....we could not image to work on a snowmobile! Arctic Cat is at the other side of the world but new technologies afford to face the most incredible challenge. Most important was to try to give a racing motorcycle feeling to an object projected to go snowing.
Some choice will be difficult to follow in industrialization but until you work on paper everything is possible. In this image the racing version of the new snowmobile... but Arctic Cat is not working only on this....
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
om det är så det står skrivet så kan man ju konstatera att länk nummer 2 inte har något som helst att göra med arctics 2012 lineup. Och länk nummer 1 förstod jag inte heller, då jag bara ser massa foton på kameror=S ?
 

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
om det är så det står skrivet så kan man ju konstatera att länk nummer 2 inte har något som helst att göra med arctics 2012 lineup. Och länk nummer 1 förstod jag inte heller, då jag bara ser massa foton på kameror=S ?
ser du inte skotern som hoppar? suddig som F** så det är klurigt att se, men en ny lång maskin är det iallafall!
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Är det bara jag som tycker de ser ut som en lång maskin i Sno pro Chassiet på första länken?
inte helt omöjligt men skulle inte tro det. jag skulle tro att det är ett helt eget chassie till de långa maskinerna!:)
Precis, skulle aldrig tro att Arctic skulle bygga en lössnömaskin av ett sport/race chassi. Möjligen att lite av grunden i fronten kan vara inspirerat av SnoPro chassit men jag tvivlar på att de skulle byggas långa SnoPro´s.
 

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Ser ju onekligen ut som en lång sno pro men den som lever får se.
Tar väl nån månad till sen vet vi nog om man måst förboka en ny maskin.