"EJP" är själva utformningen på konan i nålröret, dock vet jag inte om det ska vara just den konan på din maskin, hittar inte info om det. Men siffran 0 jämfört med orginal 2 respektive 4 visar att den är nersnålad på mellanregistret lite. Varje steg på siffran, dvs 0,1,2,3,4 osv förändrar storleken på hålet i nålröret med 0,005mm.
Bilden visar var i registret nålen och nålröret har sin huvudsakliga arbetsuppgift, se "Needle taper"
Jag tycker att du kör som det är till att börja med. Då du fått igång den igen, så ska du ändå köra in den med extra olja i tanken, då är det svårt att läsa stiften. Men andra tanken, så tankar du bara bensin, och då kan du köra länge på jämn halv gas, klappa in nödstoppen och kolla färgen på stiften. Om vitaktigt "sot" på stiften = byta nålrören. Och dom är inte gratis...
Har du standard nål, eller är dom också bytta?