Skoterkörning Luleå, Porsön. 6km på väg och gång/cykelväg

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Glad i hågen såg jag en skoter när jag var påväg hem från universitetet ikväll, HÄRLIGT tänkte jag. Man har ju sett lite skoterspår ibland ikring husen i området där man bor och absolut inte stört sig på det.

Föraren körde inte så fort, men, lite väl glad i gastummen för att vara en god förebild för oss skoterpiloter. Att han inte hade hjälm var inte så farligt för mig, han var ju lättare att se i ansiktet för de som var tillräckligt nära. Men de som gjorde mig lite sne var att han matade på och gasade alldeles för mkt på parkeringen vid ICA Porsön, riktigt dålig förebild och sånt där sticker i ögonen på folk som redan hatar skotrar/ skoterförare.

Jag älskar lukten av 2-T, och hade inte så mkt för mig, långballingar hade jag under jeansen och mössa/vantar. "varför inte kolla var han skulle".

hej och hå idiotjävel

man kör för i helevete inte över 5km på gång, cykel och bilvägar!!
din jävla idiot!!!!!

Se för i helvetet till att skaffa dig ett annat jävla transportmedel ifall du ska ut och ragga! snifa lite bensin och köp en spark så slipper du skada oss andra piloters rykte! Du hjälper ingen av oss!!!!

..glad som jag var och förbannad som jag blev så följde jag spåren från början, till slutet på docentvägen, sedan började de bli tröttsamt att cykla,och långt hem.. -16var inte så farligt för mig säker som för honom..

Ful jävla kepsmössa
halvtjocka ramar på glasögonen, vanliga synglasögon dvs.
mörkt skägg 0,5-1.5cm

Arctic ZR 6-700
Svart huv

färdvägen, började där nere till höger i bild, kom över en snövall från en lägda..
Såg honom först från vägen bakom universitetet, när han kom och körde mot ICA...

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Jaa, man har svårt att hitta rätta orden men de där stora i fetstil passar utmärkt, man undrar vad det beror på, mamma som sagt att inte åka så långt bort, mörkrädd, rädd att köra fast eller påtänd av något, hursomhelst skulle det vara bra om farbröderna blå skulle ta några av dessa såhär i början av säsongen och klargöra det vi vet, den som kör på detta sätt tillhör inte något representativt urval för övriga skoteråkare

Flesh.

Välkänd medlem
21 aug 2010
158
0
6
Gällivare
det fula är väl att det är bra att han inte åkte fast, för då står det i tidningen och pajkastningen på oss som kör som man ska börjar.
det verkar som att det inte duger att bara köra sönder skidspår nåmer.
idioter.. fy fan

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Vilken j-a pajas!

Utanför mig passerar det med jämna mellanrum en kille med sportigare sak, sist jag såg han skar han in lite för tight framför en kvinna på cykel vid påfart cykelbana utanför mitt staket, och det kan jag med bestämdhet säga att den kvinnan kommer inte stå med nån Polarisskylt i handen och skrika "stoppa skoterförbuden" då den dagen kommer. Har aldrig hört nåt liknande komma ur mun på en kvinna... Hon var klart missnöjd.

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Lynxfun: Japp du har så rätt, men
mamma som sagt att inte åka så långt bort
han var mellan 23-30 (ungefär)
Flesh.: japp, tyvärr har du också rätt, skulle detta komma ut i nyheterna, skulle de iof vara mitt fel som tog upp de här på siten, så skulle de vara väldigt dålig PR för oss alla. Men fiint ifall han skulle åka dit, förhoppningsvis skulle det vara avskräckande exempel för andra som vill flasha upp sin -98 penisförlängare.
bcool: Illa illa! jag har viss förståelse för dem som tar cykelvägen rätt ner till sjön från sina hur ifall de bor inbakade i villakvarter, men jag har inget till övers för dem som kör en extra krok för att glänsa lite..

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
så fort jag läste beskrivningen på hur han såg ut så kom jag och tänka på en viss person som är ganska känd för att göra dumma saker speciellt i lule-området.
var han ganska så lång också, typ 190-195 cm?

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
så fort jag läste beskrivningen på hur han såg ut så kom jag och tänka på en viss person som är ganska känd för att göra dumma saker speciellt i lule-området.
var han ganska så lång också, typ 190-195 cm?
Låter som han du tänker på han bor ungefär där spåren börjar

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
kanon, men vi behöver ju inte "outa" han helt och hållet, men han kan ge fan i att köra på cykelvägen i fortsättningen..

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Skriv han ett argt brev eller ring å svär lite till han så han skärper sig ?;)

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
Skriv han ett argt brev eller ring å svär lite till han så han skärper sig ?;)
tror inte de biter på denna kille, han brukar då inte lyssna på vad polisen har att säga så skulle inte tro att han lyssnar på någon annan heller.

synd att någon som är så pass gammal inte har vuxit ifrån sånt här betende, men vissa lär sig aldrig :S