Eftersnack: Häng med på en tur i Gävleområdet nu på Lördag den 18:e Dec!

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Sv: Häng med på en tur i Gävleområdet nu på Lördag den 18:e Dec!

Jag kommer tyvärr inte heller då drivaxeln verkar vara dålig på min maskin. Surt att sånt här ska hända inför säsong!

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen

anders ringde nyss, dämparna klara så jag monterar dom uppe hos honom imorn, så det blir åka för mig imorn :) :) vilka blir det som åker ??? mvh glad anders

Tigern

Medlem
15 jan 2009
6
0
1
Furuvik

Tyvärr, frun jobbar.Så ta me en 1,5 åring och en 6 åring är inte på tappeten. Om inte ng snäll vill dra kälke me lite extra vikt............ pappa vill inte.

E

ejwbegysv

Jag har lastat skotern, vi drar förbi Rörberg först sen får vi se vad som händer.. Korv köpt.. hoppas vi hittar en eld bara för jag har ej platts för ved :)

K

kenth

Vi blev bara 4 pga av sjukdom och jobb. Jag kan slå en signal när vi kommer fram(Jimmy) och kollar av läget. Vilket håll det bär av och så.

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran

Jag har lastat skotern, vi drar förbi Rörberg först sen får vi se vad som händer.. Korv köpt.. hoppas vi hittar en eld bara för jag har ej platts för ved :)
Jag är också lastad och klar. Tar med mig två engångsgrillar om vi inte får med någon ved. Kan i.o.f.s. ta några klabbar i packlådan om någon får med sig lite torr ved. Räknar med att åka vid 7 tiden från södra Stockholm. Har väl drygt 2 timmar att åka ungefär. Blå Volvo 850 med släp om vi passerar varann på vägen.
Det är väl fortfarande motorcenter som gäller?

E

ejwbegysv

Yes Motorcenter i Hagaström strax efter duro (som gör tapeter)...

doffe29

Välkänd medlem
25 maj 2009
156
0
6
Älvkarleby

Ha det så trevligt, själv är man på jobbet :(

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta

och jag har inte fått ordning på det satans köket, är det inte klart ett par dagar innan jul blir jag hängd!! Vill köra men måste slipa spackel idag, urk.

E

ejwbegysv

Tjoho.. Hemma efter ca 12 dräpande mil ledsmiskning... tyvärr strul med två skotrar men det är sånt som händer...

Jävligt kul hade jag iaf....

Gävle-Rörberg-Järbo (Pizza)-Gävle....

Last edited:

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen

tack för en trevlig dag grabbar;) kommer ha sån träningsverk i framsidalår imorn... kan bara säga till alla att om man vill ha en arbetsskoter som ska tåla att tuktas på led köp en bearcat hahahaha

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo

Hur ser lederna ut före o efter erat besök i Järboskogarna vad tyckte ni.
Körde ni leden från Jäderfors till Järbo.

E

ejwbegysv

Det var brutalsönderkört överallt... Jäderfors till Järbo blev det "genväg över nå åkrar" fråga mig inte var jag var helt lost :)

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo

Jaha var det du det ja det blir ett djävla liv på markägarna när ni kör där o dom hotar med o ta bort leden mellan Jäderfors o järbo du har kunnat ringa mej o frågat om vägen.
Har precis laggt upp en tråd om körningen över åkrarna fy skämms.
Dom får ringe er då.

E

ejwbegysv

jahapp.. jag hittade inte så jag följde grabbarna från Gävle..

Be dom ringa mig du..

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Här hemma ca 10mil söder ut så har vi inte haft det problemet med att det ligger kvar packad snö efter skotrar på åkrarna och bränner i april så det går dåligt för bönderna. Det har dom senaste åren slagit om så pass fort och blivit varmt i slutet på mars så allt har ändå smält bort på ett par dagar så det problemet har inte existerat här på sistonde även om bönderna pratar om det. Men det kanske är värre uppe hos er.. men det är ju trotts allt förbjudet och deras mark, men det kan ju vara värt att ta en titt på saken när det börjar smälta.

jocke_91

Välkänd medlem
12 feb 2008
499
0
16
Nyland
är sån bull shit att snön ligger kvar längre på åkrar bara för att man drage över med skotern där en eller två gånger. även fasst de finns en lag som säger att man inte få de. men vissa lagar är fan till för att brytas också!