Boggie dämparna på iq 600rr -08

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
258
1
18
hälsingland
jag behöver hjälp i hur boggie dämparna ska sitta, det är org walker evans.
vet att dämparn med damasken är den främre dock vet jag inte om kolvstången ska vara uppåt eller nedåt, lika på den bakre dämparn.:hmmmm2:

tacksam för snabb hjälp.

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
jag behöver hjälp i hur boggie dämparna ska sitta, det är org walker evans.
vet att dämparn med damasken är den främre dock vet jag inte om kolvstången ska vara uppåt eller nedåt, lika på den bakre dämparn.:hmmmm2:

tacksam för snabb hjälp.
Dämpare med damask skall ha kolvstång neråt, den har även en skruv vid övre fästet. Som skall vara svängd bakåt om du vill ha det riktigt rätt.
Den bakre dämparen skall ha ljuster ratten på undersidan.

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
258
1
18
hälsingland
då vet jag hur den främre dämparen ska sitta, men hur ska den bakre sitta då? ska kolvstången vara nedåt eller uppåt?

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
258
1
18
hälsingland
Klockrent! mkt tack för hjälpen! är det bökigt att plocka bort boggie dämparna eller är det bara två bultar per dämpare så äre klart:)?

sjovold

Medlem
20 mar 2010
32
0
1
Härjedalen
det är rätt simpelt, kom ihåg att ta bort de två fjädrarna som sitter på varsin sida om den bakre dämparen bara.

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
258
1
18
hälsingland
Låter bra de, yes dom boggie fjädrarna är väll bara att "hänga av vid nedre fästet satt säga så är väll spänningen borta på dom..

sjovold

Medlem
20 mar 2010
32
0
1
Härjedalen
ja, precis. ett tips kan vara att ta kort på boggin innan du tar isär den så du kommer ihåg vart allt ska sitta senare.