Arctic cat f7 dubb matta

f7chrille

Välkänd medlem
29 okt 2010
152
0
6
Funäsdalen
Hej har köpt en arctic cat f7 -06 med woddys dubbad mattta! äter dubben upp tunneln så att man måste montera dit något slags skydd. Måste man fixa något skydd till främre kylaren? slår dubben i kylaren är det väl kört?

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
Grattis ! ! det behövs inga skydd förutsatt att dubben sitter på rätt ställe , dvs där dunneln är hög ( ej i mitten och utanför slidsen) , behövs inge skydd framme vid drivaxeln heller ...

f7chrille

Välkänd medlem
29 okt 2010
152
0
6
Funäsdalen
Grattis ! ! det behövs inga skydd förutsatt att dubben sitter på rätt ställe , dvs där dunneln är hög ( ej i mitten och utanför slidsen) , behövs inge skydd framme vid drivaxeln heller ...
Okej! Det sitter inga utanför slidsen men i mitten tror jag att det sitter några. Sen tycker jag att det ser ganska tight ut mellan dubben och kylaren fram. men mattan slaknar kanske inte så mkt längst fram när man kör!

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
sitter dom absolut i mtten ? jag tror inte det men där går det inte att ha några , är det std 35 mm mattan ska det inte vara några problem , jag har kört alla min firecats/snopros dubbade sen 2003 , i vecket där tunneln är uppvinklad kan det synas att dubbarna har nuddat men det är inge annat än kosmetiskt när man har huvudet i tunneln :)

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Som sagt om man inte har dubbar ute i kanten eller i mitten så är det inga problem.
Om det inte går som med min matta att corden separerade och mattan vart som en "gummi snodd" då sprutade det dubbar, kammar oich det tog i över allt. :)