Ljusfråga på MXZ550.

Bear in da woods

Välkänd medlem
31 okt 2009
130
0
6
Sandviken
Hej
Jag har precis hämtat hem en MXZ550 -05 och när jag stod och beundrade den i garaget såg jag att det bara sitter en lampa i strålkastaren. Tittade bakom och såg kabel med koppling hänga där, men inte något fäste som ska hålla själva lampan på plats.
Nog för att det är en snikskoter, men nog sitter det väl dubbla lampor orginal på dom eller?
Sedan märkte jag att det går att vicka på hela lykthuset när man öppnat huven. Jag såg bara de undre fästena. Ska den inte sitta fast upptill också?

Tack på förhand. Mvh/ Björn

Bear in da woods

Välkänd medlem
31 okt 2009
130
0
6
Sandviken
Har plockat bort lyset och såg att även staget som håller upp framlyset på baksidan fattades. Men jag har varit till handlaren jag köpte den av och han skall fixa delarna som fattas. Jag förstår bara inte hur tidigare ägare kan ha slarvat bort dessa delar.

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Det kan inte vara så att han krockat utan att ha berättat det?, behöver inte så våldsam smäll för att saker ska lossna, kanske mot en styv tallgren som tog på lyset eller liknande?

många ggr behöver det inte bli skador på det yttre, huvar mm är ju så formbart nuför tiden, som dom går inte alltid sönder vid en krock/krasch

Bear in da woods

Välkänd medlem
31 okt 2009
130
0
6
Sandviken
Det kan inte vara så att han krockat utan att ha berättat det?, behöver inte så våldsam smäll för att saker ska lossna, kanske mot en styv tallgren som tog på lyset eller liknande?

många ggr behöver det inte bli skador på det yttre, huvar mm är ju så formbart nuför tiden, som dom går inte alltid sönder vid en krock/krasch
Det finns inte en repa på själva huven. men på frontbågen är det nåt märke. I det stora hela ser den mycket välvårdad ut. Jag köpte den hos en skoterhandlare, så jag har ingen info alls om historik på den.
Ska dock ringa och fråga tidigare ägaren som står med i ägarbeviset.